Monday, January 14, 2008

underbar helg


Jag och mannen har haft vår första helg utan barn... inte bara en natt utan en hel helg från fredag till söndag. En hotellweekend bara för oss, utan några krav på att ngt skulle hända utan bara umgås och göra vad vi kände för.

Hotellet vi bokat var i Vänersborg och det ingick två övernattningar, två frukostar och en tvårätters middag på lördagen.
På fredagen körde vi dit och checkade in på hotellet och sen körde vi ut i stan och kollade läget lite. Vi hamnade på en kinarestaurang där vi åt vår kvällsmat. Sen körde vi tillbaka till hotellet och skulle kolla in deras spa, men poolen var stängd för att de hade fått glasskärvor i den så den kunde vi inte nyttja. Vi tog ett varmt bad på hotellrummet och sen låg vi i sängen och kollade på tv. Mys!

På lördagen körde vi runt lite mer i stan och kollade. (efter en stor frukost förstås. Fast vi missade den nästan, vaknade nio och sa till Pelle att vi skulle gå upp... frukosten slutade serveras tio nämligen) Det var mulet och regnigt hela helgen så vi var inte ute så mkt. Hade det varit fint väder hade det nog varit underbart att gå längs med vattnet... fast lite foton blev det dock.


Bara för skoj skull körde vi till NÄL, sjukhuset i Vänersborg och kollade. Jag är nämligen född där, fast flytten ner till skåne skedde ju när jag bara var sex månader så några minnen därifrån har jag ju absolut inte. Var ju dock tvungen att ta ett foto på ingången till förlossningen. Dock har jag inte hunnit fråga mina föräldrar om det såg likadant ut då som det gör nu....

Vi åkte också till deras badland, Vattenpalatset, och badade. Hotellet gav oss tom rabatt på inträdet pga att deras pool var ur funktion. :-) Det var ju inte helt fel måste jag säga. Vi badade och hade jättekul. Bla blev det ett utomhusbad, inte så kallt så länge man höll sig under vattenytan.... och vi åkte några gånger i deras vattenrutchkana också. En rätt lång rutchkana som gick utanför byggnaden, delvis var det beck svart så man kunde inte se hur den svängde... och en del av den hade blinkande lampor infällda... rätt snabbt gick det också, man höll ju på att slå runt ibland. :-)
Badet avslutades med en sväng i bubbelpoolen. Mys!

Det fanns ett stort köpcenter strax utanför också som vi besökte på eftermiddagen. Massor och åter massor med affärer.
Middagen var megagod och det var helt underbart att bara äta i lugn och ro och slippa ha hand om dukning och avdukning själv. Bara kunna lämna bordet när man var klar....
Det enda negativa på helgen kom efter middagen då jag fick en hejdundrande huvudvärk. Migrän?? Jag mådde illa och kunde knappt göra nåt utan att det gjorde ont. Tur att det kom efter middagen i alla fall. Min underbara man kom med en våt handduk jag kunde ha över panna och ögon och tillslut somnade jag trots smärtorna.
Den sista bilden här är från vårt hotellrumsfönster söndag morgon. Så härligt det såg ut måste jag säga. Ännu mer MYS!!

En underbar helg har det varit i alla fall! Får se om det blir en ny helg kanske nästa år.... Vem vet?

4 comments:

Sonja said...

...det var ni väl värda båda två - minus migränen förståss:)

Kramis Sonja

Anonymous said...

Vilken underbart mysig helg ni verkar ha haft, man behöver det ibland :-).

Jodå, bröllopet är officiellt, det blir den 26 juli så ett riktigt sommarbröllop blir det :-).

/Maria

Anonymous said...

Å så härligt det låter! Maken och jag har inte haft en barn- och hundfri helg sedan 1991, och skulle vi få en så har vi helt olika uppfattning om hur den skulle spenderas: jag vill ha hotell- och spamys, han vill vara ute på jaktmarken i husvagnen ...

Anonymous said...

Låter som en kanon helg. Man kan behöva det i bland.
Kram