Thursday, January 3, 2008

5 minnesvärda händelser från 2007


Hittade en intressant utmaning hos Sonja som jag hoppar på!



Här kommer de fem grejer som påverkat mig mest och som inte tillhör vardagen direkt...
* Jag fick ett nytt jobb, så jag avslutade min föräldraledighet lite tidigare än planerat och slapp gå tillbaka till mitt gamla jobb. (lycka)
* Vi ordnade familjefest och firade båda barnens födelsedagar och passade på att gifta oss samtidigt den 7/7. Hade en underbar fest med de närmaste i familjen samt våra vänner.
* Barnen hade inskolning på dagis. Känns skumt att Lucas nu är så stor att han går på dagis. Vart tar tiden vägen??
* Projekt ovanvåning går hastigt framåt med hjälp av några killar som kom och gjorde "grovgörat". Känns underbart att vi kommit en bit på vägen och jag längtar verkligen efter att det blir klart...
* Vi förlorade vår far/svärfar/farfar den 14/9. Alldelels för tidigt tyckte vi och väldigt hastigt och oväntat. En stor chock för hela familjen och en stor saknad i dag. :(
Vad jag önskar mig av 2008
* God hälsa bland mina nära o kära.
* En riktig resa kanske? Har aldrig flugit eller varit på solsemester eller liknande.
* Fast anställning hade inte varit helt fel.
* Mindre värk. Speciellt i dag för i dag är det inget kul. :-(
* En färdigställd ovanvåning. Så skönt det hade varit med lite mer plats här hemma...

Det var det jag kom på här nu i skrivande stund. Vi får väl helt enkelt se vad 2008 har med sig för glädjer och sorger. Alltid intressant att se vad som händer.
Hoppa gärna på utmaningen!

1 comment:

Sonja said...

Ja, 2007 har verkligen varit minnesvärt för dig:)
Hoppas detta året blir minst lika positivt, helst ännu mer:)

Kram kram *S*