Friday, January 18, 2008

Host host



Så här skulle jag mer än gärna tillbringa de närmaste dagarna, kanske en hel vecka. Har nu haft en irriterande förkylning i över två veckor. Det började med feber och frossa... som övergick i en heshet och halsont... när det väl släppte så kom det en envis hosta. Jag hostar så jag nästan klöks på förmiddagarna. Någon gång på eftermiddagen känns det lite lättare, även om jag fortfarande hostar och har mig för att sedan bli jättejobbigt igen på kvällen. Kan knappt somna för att jag hostar hela tiden. Är det någon som har en mirakelkur som tar bort allt på en gång?

Läkaren sa att jag hade övre luftvägsinflammation. Vad det sen innebär vet jag inte, dessa underbara virus som man bara ska vänta ut.... Fast jag börjar bli måttligt trött på allt nu. Skulle varit på 30 års kalas i helgen men jag orkar helt enkelt inte. Dessutom verkar det som om resten av familjen är på god väg att bli sjuka med. Isac vaknade i gårkväll precis innan jag själv skulle lägga mig och var jätteledsen. Det gjorde ont i halsen när han skulle svälja sa han.

Jag hoppas alla håller sig friska och krya.... och slipper denna hemska virus. Trevlig helg på er!!

5 comments:

Anonymous said...

Krya på dig! Jga har ingen huskir - då skulle jag navända den på min egen envisa torrhosta!
Kram, Gunvor

Anonymous said...

Usch Pia, det låter inte kul. Tur då att det skall bli regn och storm i helgen, inget väder att gå ut i ändå menar jag.

Krya på dig och jag håller tummarna för att de andra i familjen håller sig friska.

Kram Maria

Sonja said...

Hoppas du kryar på dig snart! Klokt beslut o stanna hemma från festen, inget kul o försöka ha roligt när man inte mår väl...
Ha en god helg - med eller utan jobb!

Kramis Sonja

Anonymous said...

åh KRYA PÅ DIG KRAM
//Ejris

Anonymous said...

Hoppas du kryar på dig snart och att familjen får vara frisk.
Kram