Friday, February 2, 2007

dålig dag...

Tänkte först göra ett tillägg till senaste posten, glömde ju skriva att det var 97cm och 16 kg som var måtten på Isac vid BVC besöket...

Dagen i går var inte den allra bästa...
Först och främst så var Lucas vaken 3-4 gånger under natten. Sen kom Isac redan klockan fem och tyckte att det var morgon. Han pratade och klampade så att även lillebror vaknade och då var den morgonen förstörd.

Frukost tjat och iväg till dagmamman. Jag och Lucas skulle vidare till öppna förskolan i Kvidinge, men när vi kom fram dit så var det en lapp på dörren där det stod att det var stängt pga att hon som höll i det var sjuk. Det var ju bara att köra hem igen. Lucas hade ju klart somnat i bilen och sovit hela vägen, så det blev inte möjlighet för mig att lägga mig med honom som jag gjort vissa dagar... Snuvad på den vilan och ingen social "tillställning" för oss heller.

Väl hemma tyckte jag att Lucas kändes varm. Tog tempen på honom 38,5 grader. Panodilsupp fick han då, 5-10 minuter senare bajsade han ner sig... Vågade inte ge en ny för jag visste ju inte om eller hur mkt kroppen tagit upp av den första panodilen, så han fick vara utan.
Han somnade hos mig vid elva tror jag det var. Trodde inte han skulle sova så länge, men han sov ända till tjugo i två då det var dags att hämta Isac.
Det blev en liten promenad till dagmamman och frisk luft och sol, så det var ju okej. Väl hemma fick man ju skynda sig att ge honom mat för lunchen hade han ju sovit över...

Mamma och pappa fick komma och hjälpa mig att ta ner julgardinen i vardagsrummet för stången är så lång att man inte klarar det själv. Isac var på väg att somna i soffan vid fyra, så jag skickade ut honom att springa ett varv runt huset. Han släckte själv tv:n och klädde sig. Tre varv blev det... kul att han tog mig på orden... hihihi

Pelle ringde och sa att han blev nog sen för det var ett jobb som behövdes göras. Där kändes det inte så kul eftersom Sonja och Vera skulle komma och scrappa med mig. Det blir ju inte så mkt gjort med två barn som man ska ta hand om samtidigt, men vad göra??

Plötsligt ringer pappa och berättar att min ena kusin ligger på lasarettet i respirator. Kan inte få kontakt med henne och hennes lever är kass. Hon verkar ha fått en propp också. Det var visst rätt kasst och läkarna hade typ "gett upp". Inget kul att höra... Blev ledsen.

Vid det laget hade Isac somnat i soffan. Efter typ tio minuter bollibompa. Det var ju bara att bära in honom i sängen. Det är inte konstigt att han bråkade en massa vid maten om han var så trött!

När Sonja och Vera kom så var det således bara jag och Lucas som var uppe. Lucas fick välling och charmade de andra två lite grand. Fick honom att somna efter en stund så att jag kunde scrappa lite jag med. Blev en massa snack, lite fika och två layouter för min del. Det kändes lite segt men dels var jag ju trött, hade huvudvärk och en massa tankar i huvudet.




Pelle kom väl inte hem förrän runt tio. Han hade med sig godis och chips till mig, köpt pennor till mig samt en liten söt nalle. Verkade som om han hade dåligt samvete för att han varit iväg på jobb i kväll, men det behövde han ju inte. Det är ju inte hans fel... han måste ju göra sitt jobb, även om det är tråkigt när det blir så.
Kom inte i säng förrän klockan var över tolv och i morse var barnen vakna klockan fem igen, tom lite innan.,..

5 comments:

Ejris said...

så sött att han tänkte lite extra på dig ;) för övertid
Vem skulle inte charmas över dina killar Omöjligt dessa sötnosar;)

kram

Virre said...

Visa dagar är det bara som förgjort, det kvittar hur man gör, eller vad så vill det inte gå vägen alls... Melvin hade oxå en period då han skulle gå upp innan fan själv hade fått på sig tofflorna, tack och lov gör han inte det längre! Nu är det mera kristlig tid typ vid sju han vaknar. Och det tackar hans mamma för!!
Du undrade hur gammal Melvin är; han är tre. Tänk vad tiden går fort!

Sonja said...

Hejsan vännen!
Hoppas verkligen du mår bättre idag o kanske något har ändrat sig till det bättre med din kusin - trots allt?! Det är verkligen inte lätt när allt verkar hända på en o samma gång!
Som sagt, man får ta till sig det lilla positiva där var den dan igår... hoppas du orkade med oss iaf igår kväll:) Jag tyckte verkligen det var skönt o komma hemifrån några timmar efter flera dar' hemma:)
Vi får göra om det snart, inom det närmsta:)
Vi hörs/ ta hand om dig - kram Sonja

Anonymous said...

Fina LO.

Sänder en lite styrkekram så att du orkar med livets törnar.

Trösta dig med att så småningom så får du kämpa för att killarna ska gå upp innan lunch ;-) Tonåren kommer snabbt.

Ha en bra helg.
Kramiz
Ingela

Anonymous said...

Huga en sån dag! Stackars dig! Fast jag är grymp inponerad av att du fick till två LOs under såna förhållanden!

Kram, Gunvor