Saturday, February 24, 2007

fredagspyssel

I dag var det dags för scrapträff på scraproom. Såg verkligen fram emot det...Mormor skulle komma och passa barnen för jag skulle ju först varit iväg till Hässleholm, men mitt möte där blev uppskjutet till nästa helg. Mormor kom ändå för Isac var ju helt inställd på att hon skulle hämta hos dagmamman så det fick bli så.Jag hade bakat en chokladkaka som vi mumsade på när de kom tillbaka hem. Jättegott det var men mäktigt, hade varma hallon till... Mmmm

När jag ringde Pelle för att höra om han var på väg hem så var han fortfarande i Halmstad och skulle vara i alla fall en halvtimme till, räknade ut att då skulle han inte vara hemma förrän tidigast fem. Då kläckte han ur sig att han skulle nog en sväng inom Mörarp också, så jag bara såg tiden rinna iväg och scrapträffen hade ju inte blivit ngt av alls då.
Fick mormor att stanna hos barnen så att jag kunde åka iväg ändå. Tur det kände jag bara för jag ville verkligen iväg.

Jag började klä om och göra mig iordning för att köra, när jag ser en lastbil utanför huset. Pelle hade sagt att de 4 metersplankorna vi behövde först skulle vi låta dem köra ut till oss för de skulle inte få plats på ett släp. Det t yckte jag var okej, men när jag nu kollade ut så var lastbilen överfull med grejer, och när jag frågade chauffören så var allt till oss. Inte bara några brädor som jag hade räknat med precis.
Fick flytta bilen och sen började han lasta av.


Min far kom hit för att hjälpa till att bära upp de grejer som inte var tillräckligt inpackade och jag körde iväg till min träff. Först skulle jag bara inom och betala för ett brev som ngn skickat till mig utan avsändare och för lite porto. Skulle även hämta paketet med band vi beställt från usa. De hittade inte först paketet och sen visade det sig att det fastnat i tullen så det var avgifter på det.

Nåväl, jag kom iväg till träffen. Hade hämtat upp Martina också innan så vi satt ihop på kvällen. Jag hann göra fem layouter. Det kändes okej, men efter halva kvällen var jag helt slut och hade bara lust att åka hem och lägga mig. Vi åkte från scraproom halv elva ungefär och vägen hem var lite läskig för det snöade och blåste så det ryckte i bilen. Vissa sträckor var det massor med snö på så man såg knappt var vägen slutade och diket började. Men det gick bra ändå...

2 comments:

Sanna F said...

Många fina layouter. Jag gillar den med tvättkorgen!

Sonja said...

*Pust* Jag blev trött bara av att läsa om din dag igår Pia, fast jag redan visste allt:)
Förstod på dig att luften gick ur dig igår, hihi... ja det är inte lätt! Annars tyckte jag det var urgo' stämning f.ö igår kväll och tänk; jag fick gjort 3 (!) lo's! Helt klart mitt personbästa på en kväll, hihi!

Kram på dig - Sonja