Sunday, February 11, 2007

GeKås

I går åkte vi till Gekås, ja och mannen. Barnen hade vi lämnat kvällen innan hos mormor och morfar så de sov där hos dem. Vi hade dock missat att ställa klockan så vi kom iväg ganska sent. Vaknade inte förrän efter sju... var framme i Ullared vid tio tiden.

Det var knappt några människor där alls. Den nedre delen av parkeringen var inte ens full när vi kom dit.

Vi hann igenom hela affären, betala och packa in i bilen på två timmar. Fick köpt massor... Kläder till båda barnen, tröjor och skjortor till Pelle, tre tröjor till mig, lampor till kök och matplats, tavlor till matplatsen, leksaker, ugnsform, batterier, traktörpanna, scrapbooking album, solcells lampor till trädgården, mm... Minns inte allt vi kom hem med säger jag bara.

Pelle ville in på net on net. Där sprack vår budget. Hittade väska till kameran, matberedare, handdammsugare till matplatsen och ett datorchassi också plus lite till.


Det var så fullt i bilen när vi åkte hem så vi fick inte plats med barnen som det var meningen att vi skulle hämta upp på ett födelsedagskalas i skummeslövstrand. Mormor och morfar fick altså ta med dem hem också. :-) Då hade vi hunnit packa upp nästan alla kläderna och pelle hade hunnit sätta upp lampan över matplatsen också. Bifogar en bild på den nya lampan över matbordet och de nya fina tavlorna. :-)


Hela dagen kändes helt underbar. Var så nöjd med det mesta. Det enda som var tråkigt var att mina föräldrar ringde på kvällen. Min kusin som jag fick reda på att hon låg på lasarettet i torsdags förra veckan hade gått bort under dagen. Det var mindre kul att få veta. Blev en hel del tårar och sen satte jag mig med pelle i soffan och kollade på film innan jag gick och lade mig.

3 comments:

Virre said...

Jag beklagar verkligen sorgen över din kusin... Skickar en tröstekram så här över bloggen.
I övrigt verkade du haft en toppendag, det är roligt att åka till Ge-kås och j´har man då dessutom tur att slippa allt folk, jag då är det som löken på laxen!

Ejris said...

underbart snygg lampa=)

åh vad härligt med en sån shopping runda har faktiskt aldrig vart på Gekås bara på deras filial (om den nu finn kvar mot Sala heby) kul men der blir ju pengar i slutändan...

kram

Lilo said...

Vilken shoppingrunda!!! Härligt att få nya fina saker till hemmet!!! =)