Saturday, February 24, 2007

annat pyssel


I dag trodde jag att jag och Isac skulle åka pulka. De har ju lovat tö snart igen så det gällde ju att passa på innan snön försvann. Vi klädde oss megavarmt både han och jag, för vi skulle i alla fall inte frysa och bli tvugna att åka hem för det tänkte jag. Väl framme och ståendes på toppen av backen (himlabackarna i klippan) så säger Isac att han vill hem. Hur mkt jag än försökte övertala honom så gick det inte, han skulle hem igen.
Det var ju bara att vända och jag satte in honom i bilen, spände fast honom och lastar in pulkan. Lagom då kommer det en annan bil och parkerar bredvid med en pappa och hans två söner som ska åka pulka. Då ville Isac ut och åka helt plötsligt.
Fast jag sa nej, nu orkade jag inte hålla på... så vi åkte hem igen. Då kanske han lär sig att det inte funkar på det viset... Eller inte. :-)



Det har varit lite jobbigt till och ifrån i dag med Isac. Vet inte vad det är, men han har absolut inte gjort vad vi sagt och bara hållt på i ett. Stängde bla dörren i huvudet på Lucas och smorde in halva toaletten med en kräm han hittade i skåpet där ute. Det var inte alls populärt från pappas håll som upptäckte vad han hållt på med. Suck...

Jag och Isac satt och pysslade lite och jag blev äntligen klar med mitt projekt med anslagstavlan jag hållt på med ett tag. Det är skönt att den blev klar. Lösningen till mitt tidigare "problem" med de flyttbara och utbytbara bilderna blev ett snöre med klämmor i. Tack alla för era tips och idéer. Jag hade en del att tänka över innan jag kom fram till hur jag skulle göra. Nu är jag dock väldigt nöjd.

Jag klädde in vår burk vi lägger våra småmynt i också. Tyckte det blev bra, mycket bättre än den orange färg som den hade innan med uncle bens ris. :-) Massor med bling är det och nu kan man ha den framme utan att man behöver skämmas så mkt.

Sitter just nu med ett glas vin (tack för idén sonja) och min kladdkaka med varma hallon som jag också lagt ut en bild på. Bara för att frestas. hihi...
Hoppas alla får en trevlig lördagskväll!!

5 comments:

Annika said...

Så bra anslagstavlan blev! Och skrammelburken med. Ha det gott! Kramis!

Anonymous said...

Jättefina saker Pia! Jag har en glasburk som jag samlar 10:or i men jag kanske skulle göra mig en fin burk jag med?!

Och sonen - ja, jag tycker att han låter som ett fullständigt normalt barn som testar gränser och använder sin fantasi. Med tre killar (samtliga snart uppvuxna) har jag sett ett och annat ... Tänk på att det ger bra underlag för bröllopstal, tal vid jämna födesledagar i framtiden etc ;) Och du kan ju dessutom fotografera och göra LOs ...

Kram, Gunvor

Ejris said...

MUMS så ju inte så läbbigt ut det där...härligt härligt med farligt farligt;)
åh vad du ahr vart dutti på pysselfronten...får dåligt samvete...
kram

Sonja said...

Se så bra allting blev - duktig kikka:)
Ska iväg nu och handla mariekex bl.a tihi...

Kram *S*

Anonymous said...

Alla saker du har gjort är underbara. Kul ideér. Du bad om adresser till tavlor .Jag har mailat men jag vet inte hur oft du kollar. Ta en titt på fotokonst.se och se om det kan vara något./Elin