Saturday, February 3, 2007

fredagsscrap...




I dag var jag hos läkaren, körde till citygross efter det och sen hem till Annette. Hade båda barnen med mig och "landade" där vid halv fyra tiden.

Isac, Moa och Emmie fick sitta och måla på var sin t-shirt. Det tyckte Isac var superkul. Han målade en tröja med en dinosaurie på... kul.
Vi åt lite kvällsmat och sen fick barnen kolla på bolibompa. Då passade vi vuxna på att plocka fram scrapgrejerna. Annette började med att stämpla upp lite av mina stämplar.
Jag lyckades få Lucas att somna så då fick jag börjat scrappa lite... Dock vaknade han efter en stund och hade megasvårt att falla till ro. Skrek nästan hela tiden. Det är aldrig kul när det blir så...
Det blev en del prat och så, jag lyckades få knåpat ihop tre nya layouter. Tycker jag varit duktig redan i år... Det har gjorts 15 layouter hittills och det är inte illa med tanke på att det bara gått typ en månad in på året. :-) Kanske slår mitt årsrekord som jag hade förra året med scrappade layouter.
Vi körde inte från Annette förrän klockan var lite över tio. Isac somnade direkt i bilen, men Lucas var mindre nöjd med att ha blivit väckt så han skrek i princip hela vägen hem. Det är jobbigt i längden att höra på barnskrik måste jag säga.
Vet inte om det var den sena kvällen eller ngt annat som gjort det, men natten/morgonen har varit HEMSK. Barnen har skrekit och bråkat om vartannat, var det inte den ena så var det den andra, eller båda på en gång. Jag tror bara att jag har fått sovit typ tre timmar i natt. Tur att det inte blev ngt kalas i dag för jag vet inte om jag hade orkat med det...

7 comments:

Anonymous said...

Vilka fina LOs du har gjort! Fin-fina färger som tilltalar mig!

Virre said...

Tre Lo:s på en kväll och det med barnen runt om dig... Wow, säger jag bara, du är min idol!! Och så fina dom var!!
Sena kvällar brukade för Melvins del i alla fall, innebära döstruliga mornar. Nu för tiden så sover han lite längre kanske men är ändå halvkinkig en tid mitt på dagen, det blir liksom fel när man bryter rutinerna. Så man gör det inte för ofta! *ler*
Ha det gott!

Annika said...

15 LOer redan i år! WOW! Jag har gjort 1... :-) Ha det gott! Jag hoppas barnen har lugnat ner sig lite nu och att du fått sova ut ordentligt! Kramis!

Anonymous said...

Söndag, söndag lediga dag....

Jättefina LO, Pia.
Den med blomsterarrangemanget är så fin i färgerna.

Hoppas barnen är piggare idag.

Förresten, om du har lust så scrappar jag och Veronica mfl tillsammans på tisdag, adress står i SR´s forum.
Du är jättevälkommen.

Kramiz
Ingela

Anonymous said...

Jag är imponerad av ditt scrappande. Har kikat runt lite nu och fina foton har du också. :-)Kul att se.

Tack för din kommentar. Ja det blev vinter här i Västmanland till slut. Snö hör ju till den här årstiden, även om jag inte är någon vintermänniska. Jag gillar sommar och sol.
Trevlig söndag....

Anonymous said...

Fantastiskt fina foton (jag har varit här flera gånger och dräglat över bilderna med blombuketterna)och härliga LOs! Du är bra duktig!!! Hoppas att du får sova ut ordentligt riktigt snart!

Kram, Gunvor

Sonja said...

Här lyser flitens lampa - vackra lo's 'as usual' , den ene inte den andre lik - gillar din stil tjejen:)

//Kram *S*