Thursday, February 21, 2008

LEEEDIG

Jag ska vara ledig i tre dagar. Det känns jättebra. Vi ska nog mysa lite med god mat i morgon eller nåt, för att det är fredag, för att det är trevligt, för att jag har namnsdag eller tja. Man behöver väl egentligen inte någon anledning. :-)

Jag har gjort lite layouter till utmaningar, som jag ju tjatat om de senaste inläggen. Den ena var en lo där man skulle scrappa på temat: kärleken är... Jag hittade ett perfekt papper och en förstoring från bröllopet på dekorationerna. Ville inte göra mer på den så den blev väldigt enkel, men jag gillar den jättemycket...



Den nästa layouten är en med lucas krypande med isacs byxor på sig. Det såg faktiskt himla kul ut även om fotona är lite suddiga. :-) Men man ska ju inte bara scrappa de perfekta fotona, man måste ju scrappa lite av allt det andra också. Lite vardagliga saker och lite roliga saker osv.



Den sista layouten skulle man göra en lo med färgerna rött, rosa och vitt samt att titeln skulle bestå av minst tre material.
Min rubrik är så här:
Alla - textat med penna
hjärtans - spets och mönstrat papper
DAG - rubons (gnuggisar)
Layouten är med bilder på några av de sakerna jag fixade till mannen till alla hjärtans dag förra året. Dock kom det inte med bilder på hamburgaren i hjärteform, alla ballongerna mm... hihi

Isac sa förresten en rolig sak i dag. Han berättade för mig att det varit en kille som skulle laga deras element på dagis. Väldigt upprörd lät han när han sa att "han hade ingen hammare". Hur kan man laga ngt utan hammare?? Slutklämmen var också bra... "elementet är trasigt, det kommer bara kall värme." hihi så söta de är de små.

Jag är förresten rätt nöjd med mig själv som fixat alla inbjudningskorten till min fars 60-års kalas han ska ha. Den första omgången var 8 st likadana kort och den andra omgången var 17 st. Det var altså två olika layouter på korten. :-) Om jag nu förklarade mig lite dåligt. Fast de visas inte här ännu för det är ju inget kul om man ser dem här innan man får det i brevlådan. hihi

Ha en alldeles underbar helg! Det ska jag försöka ha.

4 comments:

Anonymous said...

Grattis på namnsdagen idag!
*kram*

Ejris said...

kall värme DEN var söt=)

o ros layouten så snygg...den är det lift varning på har ju rosfoton men inte vetat vad ajg ska göra med dem nu fick ajg en idee
krams

Anonymous said...

hihi de kommer bara kall värme.. Gullunge!! de har ju bara så underbara komentarer och funderingar de små som vi äldre kanske inte ens ha tänkt på:-D

Stora kramen och sköt om er!!

Sonja said...

Dessa barn, dessa barn - dessa underbara barn:))

Kramsi kramsi, *S*