Sunday, February 24, 2008

undrar

om det var de sista gipsskivorna vi köpte i dag till ovanvåningen? Det går framåt där uppe men de tar ju slut på material hela tiden. ;-) Om några helger kan vi kanske börja spackla där uppe och göra klart i rummen. Det hade varit perfekt om det är så... :-)

Tyckte det var länge sedan jag hade med ett foto här i bloggen. Jag har knappt hunnit vara ute och fotografera för jag har jobbat och varit sjuk och haft sjuka barn osv. Men det ska nog bli bättring så småningom hoppas jag på. Här är i alla fall ett foto på en lycklig Lucas på en klätterställning i närheten av farmor. Tänk som dessa barn växer... Fattar inte att det kan gå så fort.
Blev nyss lite nostalgisk när jag kollade på ett förlossningsprogram på tv, samtidigt som jag var glad över att jag gjort min del av det hela. Fick dock stänga av tv:n eftersom programmet efter som jag fastnade i handlade om en mamma som miste sin son i tsunamin i tailand... Sonen var då lika gammal som Lucas är nu och jag tyckte det var lite väl jobbigt att titta på just nu även om jag egentligen gillar sådana program.

Helgen har varit okej. I går städade jag här hemma, barnen lekte lite där ute och männen byggde på ovanvåningen. Dock syns det inte i dag att jag har städat. :-( Men så är det väl att ha små barn... och byggstök och en massa folk. :-)
I dag kom min kompis Sanna på besök med man och barn. Det var trevligt. Det har varit alldeles för länge sedan vi sågs... Hoppas inte det dröjer så länge igen.

Nu ska jag koppla av lite, prata lite med mannen och bara njuta. I morgon är det ju jobb som gäller igen.

1 comment:

Sonja said...

Ack så sant... det är inte mycket man rastar kameran f.t lite synd egentligen... finns säkert lite o fota även nu!
Sitter på jobbet o ugglar som du säkert kan gissa... nu får gärna klockan bli sju precis när som helst så man får komma hem o sova:)

Tjingeling, *S*