Sunday, November 25, 2007

skulle varit tyst...


... om kräksjukan. I lördags mådde jag kasst som bara den. Fick ringa och sjukanmäla mig på jobb. Natten mellan lördag och söndag tillbringade jag mestadels vaken. Lillgrabben var kass i magen och kräktes. Inget kul.... Varför lär man sig inte bara att vara tyst... Det var säkert för att jag skrev så i bloggen. :-(


Jag känner mig duktig i dag dock. Jag har redan gjort hemuppgiften till min teckenkurs på distans och skickat iväg den i dag. Den skulle skickas senast på fredag. Känns bra att vara ute i god tid. :-)


En annan sak som jag kände mig nöjd med i dag det är att jag gjort oxrulader för första gången i mitt liv och det blev jättegott. Vill inte skryta men jag kände mig så nöjd. Så nästa veckas utmaning är att göra hemgjorda koldolmar. :-)

Det är dags att leta fram julgrejer nu också. Mindre än en vecka kvar till 1 december. Vi får väl se om det hinns med något sånt i år. :-) Skämt åsido så kommer det nog att bli lite julat här, men frågan är hur mkt.


Projekt ovanvåning rör på sig lite igen. Per och morfar har varit där uppe ett par timmar i dag och det är ju positivt. De bar upp gipsskivor och spånplattor i lördags så nu fanns det lite material igen. Det är skönt när det går framåt oavsett hur långsamt det går, jobbigt när det står stilla... Jag hoppas att mannen mår bra och kan jobba som vanligt nu denna veckan... Vi får väl se på tisdag för i morgon får han vara hemma med barnen....


Kram till er så här i slutet på november... julen kommer fortare än man tror. I morgon är det bara fyra veckor kvar till julafton.

1 comment:

Sonja said...

Ja fy, dessa magbaciller... dom verkar härja lite varstans nu känns det som! Jag hoppas verkligen att vi haft vårt - peppar peppar!

Hoppas allt gick bra idag förresten... ja du vet, hihi!

Kramis *S*