Wednesday, November 28, 2007

dagisfoto

Det är alltid kul att se fotona från dagisfotograferingen. Gillar faktiskt de som vi fick hem denna gången. Man har ju varit med om att de inte varit så bra när man fått hem tidigare...
Först ut är bilden på vår store grabb. Fattar verkligen inte att han är så stor redan... Tiden rinner ifrån mig. Inte nog med att han är stor, han klarar så mkt själv och är så duktig.

Syskonbilden blev också jättebra. Det är verkligen syskonkärlek :-) I går morse var Isac inne och pratade med Lucas innan han vaknat helt. Mannen frågade varför han gjorde det för han väckte ju Lucas. Till svar fick han "-Jag ville bara pussa honom!" Sååå urgulligt tycker jag. Man smälter ju verkligen.


Lucas är det lilla charmtrollet med de underbara ögonen. Isacs ögon är också jättefina men de slår inte dessa stora bruna ögonen dock.
Barnen var lite långhåriga men det är sånt som händer när man inte får tummen ur och beställer tid till frisören. Men jag gillar det när det är lite långt också. :-) Kanske kunde varit mer vårdat dock...

Nu har jag varit hemma två dagar med barnen för att Lucas skulle bli helt frisk. I måndags var mannen hemma med dem. I morgon är jag ledig så då blir det också till att ha dem hemma. På ett sätt är det skönt att ha så mkt tid med dem, men man blir rätt trött och det tar på krafterna att de är så aktiva hela tiden.
I morgon ska mannen till VC igen och ta nya prover. Vi hoppas på bättre resultat än de två första gångerna. Lite nervöst känns det...

Vi har förresten försökt ta julfoton på barnen... men det är ju lättare sagt än gjort måste jag säga. Fast lite bilder blev det nog som kan användas. Eller så får jag helt enkelt göra ett försök till i morgon på dagen när det fortfarande är ljust ute så det inte blir så mörka bilder. Förra året var det lite lättare för då hade Lucas inte förmågan att gå iväg och dessutom hade han inte utvecklat det dära hemska humöret som kommer fram när det inte blir som han vill.

2 comments:

Anonymous said...

Vilka underbara killar du har!

Ejris said...

underbara dagis kort=)
de kan vara lite som lotteri med de korten.
som e ju så söta
kram