Saturday, November 3, 2007

bebis??

I dag har vi först varit iväg och tänt ett gravljus på svärfars grav. Det är precis en månad sedan begravningen ägde rum... känns konstigt fortfarande att tänka på att han inte finns hos oss mer, men det är ju bara att gilla läget för det är ju inget vi kan ändra på..
Dock var det döfött att försöka tända det för lika fort som vi tänt så slocknade det av denna hemska blåst vi haft i dag. Efter några försök fick vi lägga ner det...

Vid tolv samlades vi med mina föräldrar och min syster och hennes pojkvän på Tunneberga gästgifveri i Jonstorp. Där åt vi en gåsamiddag. Först sparrissoppa, sen gås med diverse tillbehör och till efterrätt så blev det en äpplekaka med vaniljsås. Smarrigt värre. :-) Dock är det inte någon vidare avkoppling att sitta med en treåring och en ettåring på restaurang. Speciellt inte heller när de är lite småkrassliga, hela veckan har de ju varit sjuka av ngt kul virus som gett hosta och feber och snuva...

Efter middagen så körde vi hem och släppte av mannen som var lite trött och mådde sådär, för att sen fortsätta in till vänner i Helsingborg. Där var det full rulle eftersom de har två barn och det var en annan familj där med sina tre barn också. Totalt sju barn, den äldsta snart fem och den yngsta 13 månader. Fullt med spring och bus var det med andra ord.

Isac satt förresten i bilen i förmiddags och hade visst funderat lite grand. Plötsligt utbrister han: - Mamma, jag vill ha en bebis till!
Jag fick ärligt talat svårt att andas, det blev en tyngd över bröstet. Tänkte "Vad säger han??" En bebis till? När jag frågade om det inte räckte med Lucas sa han nej, han ville ha en till som Lucas blev svaret.
Det var verkligen en önskan som jag inte trodde han skulle komma med. En överraskning med andra ord. Fast jag tror dock ändå att vi håller med de två vi har och njuter fullt ut av dem. :-)




4 comments:

Anonymous said...

:-D De små kan komma med alla möjliga frågor och komentarer så man blir stum :-)
Henna frågade i förrgår.. vi va ut och gick och så fråga hon såhär: tycker du om Ulla? ja svara ja och så fråga hon om ja tycker om Ralf? så ja svarade ja.. så fråga hon: varför tycker du om så många då? Svarade bara att ja e sån som gillar många personer... så va hon tyst en lång tid.. sen kom de... : Men mamma, vartifrån har du kommit då???
:-o

Ha en super skön söndag!
Åsa

Sonja said...

Hehe... nädu, sånt tryck över bröstet får aldrig jag:))
Vilka idéer dom har di små liven... men ack vad rätt pågen har när han säger att jag inte har pengar att bygga hus för, haha!
Tack för titten idag!

Kramis Sonja

Jozebelle said...

Hej Pia!

Jozebelle här, kul att titta in hos dej lite och jag beklagar sorgen med din svärfar. Vad mycket fint du gjort, gillade speciellt ditt Nalle Puh kort, det var underbart och den med magnoliastämpeln gillade jag också. Himla söta barn du har också!!!!

Kramizar Ann-Marie

Ejris said...

hihihihih åh jisses så sött=)
eric ville ha fler syskon men tyvärr ha ju en annan lite svårare att fix en sån sak men söta är de ialla fall vore ju värre om de bad en sälja lillebror:/
kram