Wednesday, November 21, 2007

årets första julkort

I går var jag hos min kompis Isa och pysslade lite på kvällen. Det resulterade i lite julkort. Det känns bra att ha kommit igång med dem men jag tror ju knappast att jag får gjort så många som jag borde.

Totalt åtta julkort blev det till och jag känner mig nöjd med allihopa. Det är fakiskt ganska kul att göra kort som omväxling mot alla layouterna som det oftast blir att man gör.
En annan sak som är bra med att göra kort det är att man blir av med lite spillbitar med. Förvisso så genererar man nog mer spillbitar än man gör av med, men lite har också rätt. :-)

I dag har vi varit hos Isa, jag och barnen, och lekt. Får se vad vi ska hitta på i eftermiddag... Så långt har jag inte kommit än. Det blir kanske lite försök till att ta några bra julkort på barnen eller nåt.
Vi har ju också en pepparkaksdeg i kylen, det kan man ju också göra något kul med med hjälp av barnen. Det var länge sedan vi bakade. Kan det bero på att jag vill gå ner i vikt som det inte är så mkt gott hemma kanske?

Detta julkortet har jag använt 3D-lack på men tänkte mig inte förutan ställde det upp när det skulle torka. Fast det lärde jag mig kanske något av, för 3D-lacken rann ner i huvudet på tjejen. Hon fick en fin utstående näsa.. HAHA fast jag fick fixa till det så gott det gick, för detta kortet var jag jättenöjd med...
Nu får jag ta tag i något här hemma. Barnen busar så mycket så det finns inte. Hoppar från ryggen på soffan och ner på en madrass. En rolig lek tycker de båda huliganerna.
Hoppas alla får en bra onsdag! Kram till er alla!!

2 comments:

Anonymous said...

"Lite julkort"? Du har ju varit oförskämt produktiv?! Men de är underbart fina dina kort!
Kram, Gunvor

Sonja said...

Duktig kicka:) Tänk så mycket pengar du sparade på att sitta o göra julkort istället för o ränna i Ullared, hehe:)

/Sonja;)