Saturday, November 17, 2007

pyssellördag

I dag åkte jag hem till Sonja för att sedan åka vidare in till helsingborg där vi skulle på scrapträff. Det var jättekul! Fick gjort fem layouter men två av dem kan jag inte visa här ännu eftersom de är till utmaningar.
Den första här är till en utmaning på scraputmaningen där man skulle skriva runt en geometrisk form vilket här blev en rektangel, fotot... I fickan i hörnet ligger en teckning som Isac har gjort. Ett bra minne. :-)

Andra layouten här är också till scraputmaningen där rubriken på utmaningen var hjärtekonst. En ganska enkel layout på lucas men jag gillar den i all enkelhet. Jag ville att så mkt av texten skulle synas så därför blev det inte mer dekorerat.

Den sista layouten jag kan visa här trodde jag var till en utmaning på pysselgård, men jag hade missuppfattat det sonja skrivit ut. Temat var jul och vinter så det var ju rätt så långt, men temat hörde ihop med en skiss också vilket jag tolkade som två olika utmaningar. Men sånt är det... jag gillar denna layouten på grannhuset i början av året där det snöat massor och blåst samtidigt. Det var världens driva framför deras hus som på vissa ställen nådde ända upp till fönstret. Får väl se hur mkt snö det blir denna vintern.

Tack ni tjejer som var med, till er som höll i det och till er som jag fick låna grejer av. Alfabeten är ju roligare att låna andras som man inte har i vanliga fall tex. :-)

I morgon har vi full rulle som vanligt känns det som på helgerna. Ska se om vi kan få fotat barnen till julkortsfoton också för det börjar verkligen bli dags.

2 comments:

Anonymous said...

Vilka fina LOs! Jag gillar den med snön jättemycket!!!
Jag är verkligen avis på dig som fick en hel pysseldag - själv fattar jag inte riktigt när jag ska hinna pyssla just nu :(
Kram, Gunvor

Sonja said...

Tack själv för en trevlig o givande lördag:) En annan fortsatte mycket riktigt hemma på kvällen med... lika bra när man ändå var uppvärmd, hehe!

Kramis Sonja