Saturday, June 30, 2007

möhippa/tjejmiddag

I går var jag ledig efter order från min blivande man. Vaknade med världens hemskaste huvudvärk. Jag trodde att huvudet skulle gå itu eller nåt.

Jag och barnen körde ner till byn på förmiddagen och gick lite i affärer. Köpte inget kul, lite fika och postade brev. Fick tag på "hårsmycken" till bröllopet dock så det var ju bra...

Sen gick vi hem till mormor som skulle vakna vid tolv (efter nattens jobb). Där fick vi lunch och sen följde jag och barnen med upp i den nyöppnade Nettobutiken här i byn.

När vi kom tillbaka sa jag hejdå till barnen och åkte hem. Mormor skulle nämligen passa dem tills i dag.

Väl hemma kollade jag min mail och sen gick jag och lade mig. Var megatrött och kände att jag kunde passa på att sova lite innan Pelle kom hem från jobb. Förhoppningsvis skulle huvudvärken försvinna eftersom jag tog panodil innan jag lade mig. Klockan var väl kvart över två när jag stängde av datorn.

Vaknade gjorde jag igen vid halv sex, lite chockad över att klockan var så mycket, av att glassbilen spelade här ute på vår gata. Första tanken var att klä mig snabbt så jag hann ut. Sen kom jag på att mannen nog varit inom och sagt hej när jag sov, så jag ropade åt honom att gå ut och köpa glass. Sen steg jag upp ur sängen...

Startade datorn och kollade lite mail och så. Frågade Pelle vad som skulle hända i kväll, men fick inga bra svar. Han satt bara och spelade WOW som vanligt. Kände mig hungrig och frågade om jag kunde äta ngt. Det kunde jag sa han... så jag ställde mig och bredde en macka, när jag plötsligt kollar ut genom fönstret. Där kommer en bil, som jag känner igen, och stannar utanför vårt hus. Tre av mina kompisar kommer in och ber mig följa med.

De hade en fin vägbeskrivning utskriven från eniro med sig. Med tanke på chauffören så visste jag att vi inte skulle köra in till Helsingborg i alla fall för hon gillar inte att köra där inne själv. Fick en skymt av vägbeskrivningen och såg att vi skulle köra på Norra Vrams vägen, så jag misstänkte att det var Ekeby som var målet. Efter en liten stund sa jag åt dem att om det nu var ekeby vi skulle till så skulle det svängas där och där... :-) Och visst hade jag rätt.

Kvällen blev en jättemysig tjejmiddag med grillad mat, potatisgratäng och härlig jordgubbstårta till efterrätt. God dricka blev det självklart också till. Klockan blev mycket och jag är glad över att jag fick sovit så länge på eftermiddagen för annars hade jag nog inte orkat med den kvällen.

Jag fick också present, ett presentkort på nagelvården jag bokat in mig på. Det är ju inte illa!! Sen fick jag även present av Annettes barn, två söta betongtavlor med hjärtan på. Dessutom hade Vera gjort klart en massa söta tyllpåsar med ris i. Underbara tjejer jag känner!! Bilder kommer när kameran är laddad, för batteriet är slut.

Jag beslutade mig för att sova över och det var rätt skönt. Dock så har jag vaknat många många gånger i natt och somnat om igen så det var ju inte den bästa sömnen. Men bara det att få ligga kvar i sängen till tjugo i elva var ju underbart.

Pelle kom och hämtade mig, han anlände innan någon av oss fått på oss kläder ens. Typ fem minuter efter att jag gått upp ur sängen. :-) Vi körde inom citygross på vägen hem och sen inom fyrkanten och åt lunch. Sen hämtade vi barnen hos mina föräldrar. Pelle och Isac gick ut först och när jag och Lucas kom halvvägs så öppnade himlen sig. Det öste ner och haglade. Inte så mysigt alls med andra ord.

TACK TJEJER FÖR EN UNDERBAR KVÄLL OCH FINA PRESENTER!!!

Hmm det låter på flera av kommentarerna som jag har fått som om jag har alla stansmaskiner... Det har jag ju inte. En bosskut som jag tänker göra mig av med, en nyinköpt cuttlebug och en silhouette. Quickutz har jag haft men den har jag gjort av med, det innebär att jag har tre, men att det kommer att bli två maskiner. Det är ju inte så mycket väl??

Regn i brudkronan är ingen fara egentligen. Gör mig inget om det inte är skinande sol , bara det inte ÖSER ner och BLÅSER för då är jag rädd för att våra tält inte håller. Vi får väl se vad vädergudarna har att erbjuda oss om en vecka. (shit, bara en vecka kvar??)

Jag gillar denna dekoration för tårta, men mannen tillät mig inte att beställa den. Om jag hade den skulle han säga "nej" när prästen frågade. Skrattade lite och sa att när tårtan kommer fram är vi redan gifta, men jag vågar ändå inte ta den. Men rolig är den i alla fall. :-)

7 comments:

Anonymous said...

Vilken underbar kväll du fick med kompisarna! Lycka till med de avslutande förberedelserna och tänk på att få lite tid för dig själv också.

Men snälla ... kan du inte ta den tårtdekorationen??? Den är så kul!!! Du kan ju byta dekoration alldeles innan ni tra fram tårtan?!

Anonymous said...

hahahahah vilken UNDERBAR tårtdekoration sån ska ajg ah..om ajg gifter om mig...fsta det blir med samma gubbe föstås=)

härlig kväll du fick med tjejerna kan ju vaa lite farligt sånt där;)

kram / Ann Ejris

Anonymous said...

Låter som en alldeles underbar möhippa.
Vilken härlig avslutning efter en dag med huvudvärk.

Kram Katja

Anonymous said...

Härlig kväll du hade!

OCh den tårtdekorationer MÅSTE ni ju ha!




Jag tycker inte att det ska regna, hur mycket tur det än innebär =) =)



Kram, ses

Sonja said...

Som sagt - tack o lov att din huvudvärk släppte, hehe:)
Det blir helt klart en lo från den kvällen framigenom:))

Kram kramis Sonja

Anonymous said...

Tårtdekorationen är ju ett MÅSTE,hi,hi,den hade jag tagit direkt.

Anonymous said...

Åååh, vilken underbar tårtdekoration!!!!! Ha, ha, ha.....