Monday, July 2, 2007

bröllopskort

Jag har gjort ett bröllopskort i dag till några som gifter sig dagen innan oss. Tyvärr innebär det att färre personer kommer på vårt bröllop, men det är ju sånt som sker.

Vilket fall som så skulle vårt paket hämtas upp i dag för bröllopet är i Norge så det är ju inte så att vi bara åker och överlämnar det en dag.


Det blev mitt första försök på att göra ett shaker-kort och jag tycker resultatet blev ganska bra. Är nöjd med kortet. Blev kanske lite mycket ris i shakern, men jag tyckte det var mysigt ändå.
Jag skickade iväg sambon med barnen till farmor i dag och där har de varit hela dagen från lunch och till i kväll. Det var rätt skönt att för en gång skull vara ensam hemma. Annars brukar jag få köra hemifrån om jag ska vara barnfri såvida inte både jag och mannen är det tillsammans och mormor och morfar har barnen förstås.
Pelle har sin första lediga vecka denna veckan. Han är pappaledig och ska vara det tills barnen är inskolade på dagiset. Tror det ska bli bra för honom och barnen också att få tid tillsammans...
Jag fick ro att vika en massa tvätt och så röja lite på vår skänk som jämt är belamrad med diverse saker och papper. Sen orkade jag inte ta tag i skrivbordet även om det hade behövts.
Birgit kom förbi för att visa exempel på hur man kan göra fina bordsdekorationer till bröllopet. Hon lovade att komma på fredag och hjälpa oss. Jag fick bakat två plåtar med bröd också till bröllopet så nu tänkte jag att jag skulle hem till mina föräldrar och lägga dem i deras frys. Mamma var här i förmiddags för att kolla Lucas byxor. Hon har sytt upp dem så jag ska kolla hur det ser ut eller om vi ska använda bandet som man stryker på istället.
Hoppas alla får en bra kväll!!

3 comments:

Sonja said...

Snyggt jobbat - igen (med kortet), du är så himla flitig!!!
Förstår dig maximalt hur du kände när du var helt ensam hemma, mmmm....:)

Vi hörs vännen/Sonja

Anonymous said...

Vilket jättefint shaker-kort! Jag tycker absolut att du ska vara nöjd med det.

Kram, Gunvor

Anonymous said...

Lycka till idag med ert bröllop.

Lotta