Sunday, June 3, 2007

en dag i trädgården

I dag kom mina föräldrar och hälpte oss hemma igen... Vad skulle vi gjort utan dem och alla andra som hjälper oss?
Min far och Pelle var uppe på ovanvåningen och jobbade som vanligt. Min mor hjälpte mig här hemma i trädgården. Vi lyckades få hela "insidan" av vallen klar och rensad från ogräs samt även ovansidan av vallen. Jag körde iväg 3-4 skottkärror fulla med ogräs och min mor slängde iväg flera spannar med ogräs. Tänk om man kunde sälja det till ngn, då hade man kunnat tjäna en massa pengar. ;-)
Jag fick även slängt ut en del blandat matjord och kogödsel samt gräsfrön ovanpå. Massor med vatten och tummhållning så hoppas vi att vi har lite finare gräsmatta om en månad när det kommer folk hit och ska se hur vi har det... Man vill ju ha lite fint när det blir fest.

Gick bredvid på ett nytt ställe ett par timmar i dag också. Det är full rulle nästa vecka också med bredvidgångar och liknande. Ska bli skönt när alla bredvidgångar på jobb är avklarade...

Såg ni landskampen mellan Sverige och Danmark i går? Jag tyckte det var tråkigt först när Sverige tog ledningen 3-0, men det var en bra match där danskarna knappade in och tillslut låg det 3-3.
En dansk blev utvisad strax innan matchen var slut och det dömdes till straff... Helt rätt, för inte ska man sula till ngn i magen på det viset som han gjorde. Det jag sen inte förstår är hur den IDIOTEN tänkte när han sprang in på planen och attackerade domaren en minut innan matchen var slut. Varför ska en person som är helt vrickad förstöra för en hel massa människor som bara vill njuta av en fotbollsmatch?? Sverige tilldömdes vinsten med 3-0. Får väl se vad det beslutas om på onsdag att det blir för straff för Danmark... Visst fanns det en chans att Sverige hade vunnit matchen ändå, och det hade ju bara varit rätt om de satt straffen, men att det ska ske på detta viset. Att det finns risk för att de inte får spela med publik osv... Allt pga en stor idiot... Tja, nog pratat om detta nu. Söndertjatat är det ju nästan i alla tidningar osv men jag har så svårt att smälta att ngn gör på detta viset...

3 comments:

Anonymous said...

Ljungberg hade satt straffen om han fått chansen. Men visst är det trist med huliganner och andra idioter som förstör för sina lag och andra åskådare?
Önskar jag hade lite extra tid - i så fall hade du gärna fått lite av mig ;)
Kram, Gunvor

Lilo said...

Vad flitig du varit i trädgården! Du får visa foton snart så vi får se hur arbetet fortskrider! Tur för mig så är jag inte sportintresserad... men hörde om detta ändå.

Ejris said...

vill oxå se treädgårds bilder=)