Wednesday, June 20, 2007

åbymarknad

I går var det marknadsdagen här i byn. Åby marknad var öppet 9-21 och var i år på en tisdag mot traditionsenliga onsdag...
"Min" fotograf till bröllopet kom hem till oss och vi körde till kyrkan för att hon skulle få se hur det såg ut... Var inom parken också för att visa hur det såg ut där och så fick vi pratat en del också. Det var jättetrevligt och jag är överlycklig över att hon hade lust att ställa upp och fotografera på vårt bröllop. :-)
Efter att vi varit i parken körde vi vidare ner i centrum och gick på marknaden. Det var trevligt och vädret var fint. Blev mest handlat ätbara saker där. Efter ngn timme på marknaden skiljdes vi åt och Sonja kom med pågarna. Det blev ett par varv till på marknaden men tillslut fick vi ge upp eftersom barnen var trötta och inte alls intresserade av att vara där nere längre.

Vi körde hem till oss och barnen fick doppa sig i poolen. Fast eftersom vädret inte varit så bra de senaste dagarna så hade ju vattnet inte hunnit bli uppvärmt så badandet var ganska kort. Det blev till att gräva i sandlådan istället och köra runt med vår skrinda. Vi fick ätit en fika också med underbara berlinermunkar (tror jag de hette) med äppel respektive vaniljfyllning. Såå gott (och onyttigt!!).

På kvällen efter att Sonja och barn åkt hem körde jag hem till min mor och kollade upp borden vi skulle låna. Det blev uträknat och fixat så nu är det bara att transportera hem dem hit innan bröllopet. Tror jag kommit fram till hur vi ska fixa med placering av borden och så också. Det blir säkert bra. Ska se om jag kan sätta mig i dag med vigselprogrammet. Får försöka komma på ngt bra "sätt" att utforma det. Har ännu inte bestämt om jag bara ska skriva ut det på datorn eller om det ska scrappas på ngt sätt. Vet inte vad jag hinner och har tid och ork med. :-)

Pojkarna klipptes i måndags. Det är skönt att det också är avklarat. Så nu är det min klippning nästa vecka som väntar...

Är sugen på att köpa en cuttlebug. Går här och velar fram och tillbaka. Det är inte lätt med dessa sug och "behov". :-) Fast jag hoppas att jag får sålt en liten del på tradera. Lade ut femton :-o auktioner häromkvällen. En del av dem är det bud på redan medan det är några som ingen ens satt ett litet bud på ännu. Vi får väl se hur det ser ut när de går ut, det är ju itne alltid lätt att se i förväg hur det blir...

3 comments:

Anonymous said...

Hejsan!

Vad spännande med ditt kommande bröllop. Hoppas få se många fina bilder sen.
Vad trist att höra att du oxå plågas av tinnitus, samtidigt är det skönt med nån som fattar. Man är lite ensam i lidandet många gånger.Hur fick du det?. Jag fick min efter en konsert med Thåström 2002.

Jag ser att du oxå gillar blommor och att fota dem. Jag har lagt ut flera bilder på min blogg idag och när jag ser dem är jag så glad för min nya kamera, det var en god investering.

Du har även gjort flera fina kort sen jag kikade in sist. Jag har svårt att få till det, sitter mest och färglägger och kastar...*S*
Man har för höga krav på sig själv.

Jag funderar oxå på en Cuttlebug. JAg har en Bosskut och en Zip eMAte men funderar på att sälja dem men vill ändå ha nåt som man kan stansa Revadiesen i.

Kram Katja

Ejris said...

åh längtar till man få se bilderna från bröllopet=)

TREVLIG MIDSOMMAR!!!

kram

Sonja said...

Tack för ditt trygga sällskap i stora vida Klippan, tihi:))

Kramis *S*