Sunday, June 17, 2007

kalas och kortmakeri

I dag har sonen varit på kalas hos granntjejen, så jag fick sätta mig och göra ett kort till henne. När jag ändå var igång så gjorde jag ett kort till min far också samt två extra kort. Det är ju alltid bra att uppdatera lite i lådan man har om det nu skulle komma någon och vilja köpa ett par kort eller så. ;-)

Vi har varit på kalas hela helgen så det är ju också rätt kul, fast det tar på en att man inte får någon lugn och ro och vila...


I morgon ska killarna klippas. Det blir skönt att även det är klart inför bröllopet. Jag har mer och mer fixat och det är rätt skönt att det blir bockat av lite saker...
Det är fixat med lite ljusstakar till borden och dricka är beställt för inköp. :-) Känns lite skumt att det bara är tre veckor kvar.


Nu ska jag nog kolla på filmerna jag lånade på biblioteket om teckenspråk, ska se om jag kan lära mig lite om grammatiken innan det är dags för min kurs jag anmält mig till. Det är ju en fortsättningskurs så det kan ju vara bra att kunna en del... tecken minns jag ju men grammatikn har jag aldrig läst. Får väl se hur det går!

4 comments:

Annika said...

Så fina kort! Kul med bröllopsbestyr! Vi kanske ska börja med såna vi med! :-) Vi har "bara" gift oss borgerligt och nu känns det dags att få det gjort "på riktigt" med. ;-) Ha det gott! Kramis!

Anonymous said...

KUl att det "rullar på" och att du känner att du får saker gjort.
Idag ska jag till jobbet för att rensa upp på mitt skrivbord....
Det blir en del under terminen.
Det står inte på nu förrän ni är man och hustru. Det måste kännas ovant. Förresten har jag nog glömt att fråga vilket efternamn ni tar.
Blir det enbart Lind eller Engdam-Lind eller någon kombo med Markussen??? Eller kanske något helt nytt.
Vi får höras , det var ett tag sen sist.
Kram Elin

Sannas vrå said...

Hej vännen.
Jättefina kort du har gjort!
Känns bra att snart vara gift va??? Kan tänka mig att det börjar pirra i magen.
kram på dig vännen
//SAnna

Annika kort & gott said...

Vad roligt med bröllopsbestyr, även om jag kan förstå att tiden flyger iväg när man håller på.

Korten du gjort är jättefina!!!
kram Annika