Tuesday, June 26, 2007

Fyyy vad det öser ner

jag hoppas verkligen inte att det blir ett sånt här väder på vår bröllopsdag. Det blir ju inte möjligt att sitta ute då och hur i all världen ska vi kunna få plats i huset här?? Visst är det en del plats men om man ska vara 35 vuxna och 16 barn så lär det ju bli trångt...
Jag har varit iväg i dag och köpt en gästbok till bröllopet och så köpte jag ett par av våra bröllopspresenter som jag redan visste om skulle köpas. Barnen fick sina födelsedagspresenter från oss och mormor och morfar i dag också. Dem köpte jag med och de är lite svåra att gömma eftersom det är två stora saccosäckar.


Jag har skaffat mig en ny kompis med. En grön maskin vid namn cuttlebug. Det kändes bra när den kom hem. Sålde lite grejer på tradera och fick nästan ihop till hela maskinen. Det är inte illa det. Nu ska jag bara bestämma mig för om jag vill göra mig av med "Bossen" eller om den ska vara kvar. Undrar om man kan få den såld??



Isac ville pyssla lite i dag och det är ju alltid trevligt. Jag fick gjort mig fyra nya kort. Så skönt det känns att bli av med en massa spillbitar. Dock så är mina stora cardstocksbitar slut så jag måste ta ett nytt ark för att få stommen till ett kort. Det har jag nog aldrig gjort tidigare. Men det är ju kul att göra kort och speciellt när man får chansen att ge bort ngt eller om det kommer ngn som vill köpa av mig. Lite extra pengar är ju aldrig fel...

Är dock inte riktigt nöjd med kortet jag gjorde utan stämpel på. Cirklarna som är gjorda med penna respektive brads är inte precis några cirklar. Ser inte klokt ut... men men så är det ju ibland. Kan ju inte lyckas varje gång eller? hihi Däremot blev jag nöjd med ordet Tack som jag skrev. Tyckte det blev fint för att vara helt i frihand. :-)
Trevlig kväll på er alla!!

9 comments:

Anonymous said...

Himmel vad många olika stansmaskiner du har!! *avis* Silhouetten kan få flytta hem till mig om du vill bli av med den! :)

Kram
Ulrika

Sannas vrå said...

Ja du Pia...Nu har du väl alla stansmaskiner utom Revan???
Härligt, det är så det ska vara. Den som har flest prylar när hon dör vinner!!'
Jättefina kort du har gjort,min vän.
kram Sanna

Sonja said...

Sicken grön tingest på den ena bilden... ser ur som en mangel, tihihi!!!
Nåväl, ni blir säkert oskiljaktliga:)))

Kreativ har du oxå hunnit att vara idag - fantastiskt!

Kramis *S*

Anonymous said...

Du är pysslig som vanligt. Fascineras av att du hinner med. Ja vädret e´inget vidare , därför ska vi försöka leta upp bättre...
Lycka till med bröllopet och allt annat.
Kram Elin o Jimmi

Pia said...

Usch, det låter ju som jag har hur mkt som helst på era kommentarer. Så är det ju inte alls. Min quickutz har jag sålt så jag har bara tre maskiner. En silhouette, en bosskut och nu en cuttlebug. Och bossen har jag tänkt att jag skulle göra mig av med så då är det ju bara två kvar och det vet jag ju att du också har sanna bla. :-)
Tack för de fina kommentarerna om korten. -)

Lilo said...

Hoppas också att du får sol på din bröllopsdag... fast lite regn i brudkronan sägs betyda tur. ;)
Fina kort du gjort!

Ejris said...

regn betyder ju tur i brudkronan=)
fast så roligt är det ju inte:/ nu hoppas vi regnet ger sig och sommaren kommer åter=)
kram

Anonymous said...

hejsan!
Grattis till din nya gröna kompis.
Tradera är bra ibland men det har blivit lite svårsålt där nu.

Jag funderar oxå på att sälja min Boss, men fungerar diesen till boss i Cuttlebug?. I min ZipeMate blir de manglade....

Kram Katja

Anonymous said...

Visst är CB perfekt.... Använder dock min qk mest än så länge..... mest för att jag har så stökigt att CB inte får riktigt plats ;)