Sunday, December 10, 2006

helgen...

Vi inledde helgen med att gå på julbord på Gastro i Helsingborg. Det var gott (det lilla jag åt). Det var med sambons jobb som vi var där och det var faktiskt ganska skönt att komma hemifrån ett tag.
Efteråt satt vi på Telegrafen och drack och pratade en del. Vi var inte på hotellrummet (Hotell Viking) förrän klockan var ett. (kanske inte låter så sent för andra, men för min del som brukar ligga till sängs innan tio så var det sent)
Det var fina hotellrum, men sambon snarkade och det var varmt, så jag sov inte så bra som jag brukar. Dessutom vaknade jag klockan fem och kunde inte somna om. Det tog en hel timme innan jag somnade igen. Så typiskt när man nu kan sova hela natten utan att bli väckt av barnen. Fast vi lång kvar i sängen rätt länge och det var jätteskönt att gå upp och äta frukost vid dukat bord.

Lördagen tillbringade vi mest med att hämta barn och så. Åt pizza till lunch hemma hos mormor och morfar och resterna tog vi med oss hem och åt till kvällsmat. hihi.... Det var inte så mkt aktivitet hos oss på hela lördagen.

I dag blev jag positivt överraskad för Lucas vaknade inte förrän sex och fick välling då. Vågar inte hoppas på för mkt eftersom det bara är en natt det hänt, men det hade ju varit trevligt om hans vanor blir sådana istället för att vakna mellan fyra och fem och tro att det är morgon...
Söndagen hade jag tänkt att vi skulle hittat på ngt, men plötsligt ringde grannens son på dörren och ville leka, så hela förmiddagen lekte Isac med honom. Först hemma hos oss och sen hemma hos grannen.
Eftermiddagen blev det en del slöande. Jag lade mig en sväng med Lucas och sen när han vaknade så somnade Isac. Fast jag såg till att han inte sov så länge för jag hade inte lust att springa och natta honom hundra gånger i kväll. (det blev bara tre. ;-) )

Har haft en fruktansvärd värk i mina axlar i går och i dag. Det har inte hjälpt särskilt mkt med mina piller jag fått, så jag har inte tyckt det var så kul.
Nu ska jag gå och titta på en film. Monster till svärmor.

2 comments:

Anonymous said...

Det är väl typiskt att man inte kan sova länge när man är barnledig. Känner igen mig. Sist vi var barnledig så började jag tjata på Aleks att vi skulle hämta Anton kl 8 på morgonen. För då längtade jag så mycket efter honom.

Kram på er.

Sonja said...

Hej o hå luden tå:)

Hoppas filmen var bra du:) Jag hade gärna testat julbordet på "Bistro" som sagt, så länge dom inte bjuder på messmör, hihi!
Vad säger man; 'borta bra, men hemma bäst'!? Sängen är nog skönast hemma trots allt - sålänge man inte har andra störningsmoment förståss....

Kram kram *S*