Tuesday, December 5, 2006

lucia firande


I dag började vi med att åka till babysimet efter att vi lämnat Isac hos dagmamman. Det var trevligt som vanligt. Lucas gnällde lite grand efter ett dyk, men inget allvarligt direkt. Värre var det efter duschen när jag skulle klä honom. Då blev han galen som bara den...

Han somnade gott i bilen på vägen hem och sov nästan en timme.






Något nyttigt har jag inte gjort i dag känns det som. Innan jag körde och hämtade Isac var vi inom kvantum och köpte en lykta till Isac när han nu skulle vara tomte i kväll. Provade lyktan här hemma med ett värmeljus, men är lite osäker på hur han skulle hantera det. Kom sen på att vi hade ju elektriska värmeljus så det blev ett sånt som blev istoppat istället. Inte så stor risk för större olyckor på det viset.






Vi åt våfflor på kvällen innan vi körde till luciafirandet. Isac var så stolt över sin tomtedräkt och sin luva och inte minst för lyktan som lös så fint. Det var gulliga barn som sjöng högt och tydligt;-) Isac vägrade ta av sig rocken eller luvan även om han var genomsvett. Det blev väldigt varmt i lokalen med alla människor och inte minst barnen som sprang runt och busade hej vilt.

Det blev dock en hel del gnäll på Isac eftersom han inte sovit ngt under dagen och var jättetrött, fördelen är ju att båda barnen låg och sov i sina sängar strax efter att vi kommit hem...


Tänkte dela med mig av fotona som vi tagit på barnen på öppna förskolan i helsingborg. Det blev jättefina foton tycker jag...

No comments: