Monday, December 4, 2006

sååå trött...

Jag är så trött, men det är väl så när man är småbarnsförälder. Varför kan det då vara att man kan tänka sig ytterligare ett barn när man är mitt uppe i allt, trött och slutkörd. Trotsande och skrikande barn och all nattvak... ändå finns en tanke i bakhuvudet som säger att ett barn till hade varit trevligt... Hmmm... ngt fel måste det vara i mitt huvud. Fast oftast tycker jag att det räcker med två. :-)

Nog om det nu. Ville berätta att isac var i tidningen i dag. Det är så kul att se honom där i brandbilen. Han var så oerhört glad över att få prova att sitta i den och att få se dem på så nära håll. Han fick ju även se när de satte eld på en docka och sen släckte med en filt. Det är ju brandbilar som gäller till stor del får vår stora grabb...
Tömde vår stora kamera från bilder i dag också. Fanns ett par jättefina bilder som togs i morse. Pelle var ute i och tog bilder på månen när han ändå var uppe med barnen. Lucas vaknade ju tidigt (innan fyra) och när klockan var halv sex gav jag upp så han fick gå upp med honom. Jag orkade helt enkelt inte.
Hade det inte varit för att jag vill se cityakuten i dag så hade jag gått och lagt mig nu när barnen äntligen sover. Lucas hade väldigt svårt att komma till ro i dag och det har varit så ett par dagar nu. Det är så att vi har börjat fundera på om det kan vara hans öron som spökar igen. Det är inget kul alls... får väl se hur han är i morgon annars får jag väl ringa vc. Men helst hade jag väntat tills i övermorgon när vi ändå ska till bvc och prata med dem där...

Godkväll allihop!

1 comment:

Sonja said...

...underbar bild på månen - så stämningsfull! Mindre stämningsfullt att vara utmattad och sliten klart:(
Vi får ta o åka iväg på vilohem o sova en vecka eller två, tycker du inte:)
Hoppas du sover gott nu iaf...

Kram *S*