Thursday, December 21, 2006

ryggont

I dag fick sambon vara hemma och föräldraledig och så fick jag sjukanmäla mig för jag hade så ont i ryggen i dag så jag kunde inte ens lägga Lucas ner på golvet utan att han fick ta över... Pelle gick således iväg med båda barnen när Isac skulle till dagmamman och jag fick sätta mig och ringa till försäkringskassan. Som tur var så var det inte så lång kö som det annars så ofta är när man ringer dit. Folk har kanske annat att stå i så här innan jul så de skippar att ringa till trevliga försäkringskassan. :-)


Jag fixade två tändsticksaskar till Isacs dagmamma och vice dagmamma som han skulle ge dem i julklapp. Lade i ett foto på honom i asken också som jag skrev en liten hälsning bakpå. Packade in askarna med två jul-gelé-ljus i celofan och knöt lite fint snöre runt. Det blev bra tycker jag om jag ska säga det själv. ;-)



Körde hem till svärföräldrarna på eftermiddagen efter att vi hämtat Isac och lämnat julklapparna till dagmammorna. Där ute var den största kusinen. Det var kul att träffa henne för det är ju inte så ofta som hon blir passad längre hos famor och farfar...


I går köpte vi en julgran som vi ställde in och pyntade på kvällen. Det är skönt att det är gjort även om jag från början var inställd på att vi först skulle köpa en på lillejul. Får se hur det är med min rygg i morgon om Pelle ska vara hemma då med. Det finns ju en liten risk att det inte blivit bra ännu... Oavsett vad så måste vi tvätta en massa i morgon. Isac har jullov nu och ska vara hemma ända till den 9 januari. Hoppas det går bra utan att vi går varandra för mkt på nerverna...


Skickade ett brev/paket till min moster i danmark i dag också. Det är inte klokt så dyrt det är att skicka post i detta landet och speciellt om det ska skickas utomlands. Det hade nog nästan betalat sig att åka över med färjan och köpt frimärken och postat i danmark istället. Brevet var i A4 storlek inpackat i papp, vägde strax över 300 gram och det fick jag betala 70 kronor för!!! Det är inte klokt... är det konstigt att man inte skickar så mkt brev när det är så dyrt. För varje julkort som skulle skickas till danmark (det blir ju några stycken med hela släkten där) så fick jag betala tio kronor... Tur att det bara är jul en gång om året... hihi


I söndags var sambon med far och svärfar i Tyskland på shopping. Jag passade på att åka med barnen och Kent & Helén med barn till Helsingør. Vi var iväg på Axeltorv och tittade på deras lilla julmarknad. Det var kul. Jag åkte med de tre stora barnen i pariserhjulet. Minns inte när jag gjorde det senast men det var länge sedan och eftersom jag mådde lite sådär så var jag visst lite extra känslig. Kände mig åksjuk av denna attraktion... känns lite skumt eftersom den går så långsamt men korgarna svajade ju hela tiden också så det var kanske det som gjorde det. Trodde dessutom aldrig att den skulle stanna för det gick runt och runt, varv efter varv...


Isac fick prova att rida på ponny som de hade där också. Det tyckte han var jättekul. De red ett varv runt torget. En annan mamma där var imponerad över att han inte var främmad och att jag kunde lämna honom på hästen utan att behöva följa med hela rundan runt. Men jag förklarade ju snabbt för honom att jag fick stå vid vagnen med Lucas i och kunde inte följa med honom och det accepterade han. Totalt var vi hemifrån i 11 timmar under söndagen. Det var en lång utflykt på egen hand med barnen men vi hade ganska trevligt i alla fall. :-)


7 comments:

Sonja said...

Önskar dig en skön julafton imorgon:)

Kram kram Sonja

Anonymous said...

Ha en riktigt God Jul med din familj.
Kramiz
Ingela

http://coelogyne.blogg.se/

Anonymous said...

God jul Pia!!

Kram
Ulrika

http://sweetsweede.blogg.se

Anonymous said...

Hej Pia!
Hoppas ryggen har blivit bättre.

Vill önska dig och familjen en god jul och var rädda om er.

Många kramar Lotta

Anonymous said...

God Jul till dig med Pia!

ha en skön jul :)

kram

Annika said...

Vilka fina askar du gjort! Och så kul med en trevlig utflykt! Kramis och Gott Nytt År!

Ejris said...

En sista rush in bland bloggarna ..för i år

Gott slut & Gott nytt år