Wednesday, December 13, 2006

lucia



I går bakade pelle två satser med lussebullar. Det var två olika recept han provade. Sååå gott det var med nybakade varma lussebullar. Mumsfilibabba. :-)


Fast när man satt och räknade ut kilopriset på saffranen som jag köpte blev man lite chockad måste jag säga... 21000:- för ett kilo saffran, det är inte att leka med. Fast de säger ju att saffran är dyrare kilopris än vad guld är och det slänger vi i bullarna och äter. Skumt det där. Tur att det bara behövs typ 1 gram per sats. :-o


Han fick för sig att göra senap också till jul. Stod och stötte senapskorn och fixade och donade. Får väl se hur den blir, eller jag får väl höra vad de andra tycker för jag äter ju inte senap. :-)



I dag har jag bara ägnat mig åt att tvätta och vika tvätt och sånt. Tanken var att jag skulle dammsuga och torka golven med men det hann jag aldrig göra. Lämnade de tre julkorten jag gjorde i går till min mor, så nu är alla de julkorten hon behöver gjorda och lämnade. Det känns skönt att inte ha det hängande över sig längre.


Fick tillbaka mitt kort till körkortet som jag skickade in. Det var inte ett godkänt foto, så jag måste ner och fotografera mig igen. Suck, när ska jag få tid till det egentligen??


Känner mig helt slut i huvudet i dag, men det är väl så det blir ibland. Ska ge Lucas mat vid nio, välling, och sen tar jag nog lite smärtstillande och går och lägger mig. Vissa dagar känns det som om jag skulle kunna leva på bara piller, men det är ju ingen hit precis...
Oh, ja... Höll ju på att glömma... Jag skulle ju dela med mig av bilderna från babysimet. I söndags var vi ju iväg och blev fotograferade under vattnet. Tog bla ett kort på var av barnen när de dök och så tog vi familjefoto också.
Familjefotona blev inte så bra. Det första var vi inte tillräckligt långt ner under vattnet och pelle håller andan så han ser ut som en uppblåst hamster med kinderna fulla... Inget jättefint kort med andra ord... På det andra fotot så har Isac sin arm rakt över hela Pelles huvud så hans ansikte syns inte. Tror dock att han ser likadan ut bakom där som på det första kortet... hihi.
Barnens foton blev däremot bra. Blev lite förvånad över att det blev så klara foton under vattnet. Hade fått för mig att det skulle vara suddigare, fast det är väl bara våra ögon som gör det suddigt för att man får vatten i dem eller nåt. Vad vet jag. Kul är det att ha dessa bilder i alla fall... :-)

2 comments:

Sonja said...

Hej hej:)

Vilka supercoola bilder - förstår att dom tycker det är kul där under allt det blöta:)
Din mamma måste ha blivit supernöjd över julkorten, alla blev så himla fina!
Jag kom hem från Väla för en stund sen... hann ganska så mycket på en timme faktiskt:)
Vi höres/Sov gott!

Kram *S*

Anonymous said...

Vilka häftiga foton!!