Thursday, July 26, 2007

Massor med kort!!!

I går var jag iväg och scrappade lite grand. Det blev en kortmakare kväll och det är ju trevligt det med. Det går ganska fort att göra kort och det är alltid kul att fylla på sin kortlåda.
Dessa korten är de första som jag gjort där jag kan skriva att de är handgjorda av Pia Lind. ;-) Det kändes ju lite speciellt...

Bland dessa sju korten som jag gjorde i går har jag ju vissa som är mer favoriter än andra. Några av korten har jag med vilje inte skrivit ngn text på just för att man ska kunna sätta dit den texten man själv vill som passar till tillfället de ska användas till.


Jag provade på att stämpla med maskningstekniken för första gången, det är kortet med mössen i hjärtat av blommor. Det tyckte jag var rätt kul... Det är lite roligt att experimentera med lite nya tekniker så att inte alla korten blir likadana. :-) Dessa två stämplar samt den med nyckelpigorna har jag köpt av Marie, det är skönt när andra väljer att rensa ut bland sina alla stämplar. Då kanske man kan fynda lite. ;-)

Kvällen blev sen men det var trevligt att pyssla lite grand... Sonja skickade ett sms till mig i dag där hon berättade att jag blivit uppmärksammad på scrappiz blogg med mitt shakerkort jag gjort till ett bröllop. Det är kul när man blir uppmärksammad för sina alster. :-)

2 comments:

Sonja said...

Maskningstekniken blev jag verkligen impad av - det blev ju hur snyggt som helst:)
Man har verkligen mycket kvar att testa...

Kramis *S*

Anonymous said...

Vilka härliga kort Pia!! Du är enormt duktig!