Tuesday, July 10, 2007

Blod, scrapkväll och bröllopskort!

I dag hände det... Första riktigt blodiga såret på mina barn. Isac har (peppar, peppar...) inte haft något sådant ännu. I dag lyckades Lucas. Han ramlade inne på rummet och slog i en plastkanna som han lekte med rakt upp i ögonbrynet.
Jag hörde på hans skrik att det inte var som det skulle, men hade inte alls en tanke på vad som skulle möta mig när pelle kom ut med honom i famnen.


Blodet rann över hans anikte, ner på tröjan och droppade lite på govlet också. Det var ett skrik utan dess like som kom från denna lilla kille. Fast vi fick plåstrat om honom och efter en liten stund sprang han runt som om inget hade hänt.

Skadad som man är så fotade jag klart honom med hans fina plåster. :-) Men inga blodbilder blev det dock för det var jag för koncentrerad på barnet för att tänka på då. Det gick åt några plåster, eftersom han gnuggade sig i ögonen av trötthet och kom åt plåstret.
Andra scrappare, som jag, har kanske redan sett hur fint plåstret han har på bilden matchar hans tröja. Det är inte medvetet för det är ett plåster som mannen satt på honom, och det första matchade inte alls. Märkte det efter att jag tagit bilderna. ;-)



I går kände jag ett sug efter att scrappa, så jag fick ju ringa första bästa och kolla läget... Det blev till att jag och sonja körde hem till isa och satt och scrappade lite på kvällen. Fick gjort fyra layouter, men två kan jag inte visa riktigt än... de kommer sen...
Dessa två är till scraputmaningen och två av deras utmaningar. Den ena en skiss med twist och den andra en färgutmaning att använda lime, turkos och gult.

Har fått ett par bröllopskort med posten. Ett från Gunvor och ett från Karin som är designer medlem på scraproom. Jättekul och fina kort!! Tack vänner!!

4 comments:

Anonymous said...

Stackars liten =(
Tur du hade så'na fina plåster hemma, då gör det mindre ont *hävdar bestämt*

Anonymous said...

Tänk att ni scrappare alltid tänker på ALLT: matchande plåster, kameran framme ... Hoppas att den lille kraken har kommit över det nu och att såret läker som det ska.

Kul att du gillade mitt lilla kort!

Anonymous said...

Vilka fina layouter!! Du är en duktig scrappare!

Anonymous said...

Gratulerar till bröllopet lite såhär i efterhand :) Fina kort från den stora dagen, ser fram emot att få se dem scrapapde :)