Sunday, November 2, 2008

långt inlägg...

Det blir nog ett långt inlägg i dag, har mycket att berätta känns det som... Jag börjar med lite bilder från vårt hus. Vi har haft städdag i dag, ett ryck som hette duga måste jag säga. Vi fick inte städat hela huset som jag först hade tänkt, men däremot så fick vi möblerat om en massa. Det blev storstädning av toaletten i alla fall och så grundstädning av resten... eller de ytor vi använder hihi...


I vilket fall som så har jag fått frågan om jag inte kan visa lite bilder från huset för det finns nyfikna själar som vill se.
Här har jag tagit tre bilder från matplats, en del av köket och så bredvid matplatsen. eller hur jag ska förklara. Man kan nästan se på bilderna att de hänger ihop... som om jag stått på samma ställe och snurrat när jag tagit bilderna... hoppas folk förstår hur jag menar.


Vinstället som är på denna bilden fick mannen i julklapp förra året så det var väl dags att den kom upp nu, eller vad tycker ni? Tyvärr var det inte så mycket vin här hemma så vi kunde inte fylla den... får väl köpa lite vin nu så att det inte ser så tomt ut eller? haha...





Här är en bild från en bit av vår hall. Jag fick dessa figurer förra året och paret i mitten fick vi i bröllopspresent. Jag bara älskar dessa figurer!! De är så fina tycker jag. Tavlan har följt med mig sen jag bodde i min tvåa, och den är lika fin fortfarande. :-)





I fredags var det full rulle här hemma. Jag hade varit på tura med jobb dagen innan och sen fredag morgon bar det av till tandläkaren med Isac. Jag hade själv sagt nej tack till en tid fredag morgon när jag var hos tandläkaren i onsdags, men mannen var snäll nog att torsdag kväll (efter att jag åkt) fixa en tid till Isac istället på morgonen. Så det blev ingen mysmorgon för min del inte.... Lucas var hos mormor och vi gick till tandläkaren. Isac fick lagat sitt första hål, det blev ingen borrning, men han var superduktig! *stolt mamma*
Därefter blev det en sväng till citygross där jag storhandlade. Denna månaden lyckades jag göra av med hela min lön på tre dagar! Bra jobbat va?

Nåja, jag har storhandlat mat, handlat färg, turat mm så det känns inte så farligt trots att det är tråkigt. Kvällsmaten vi åt denna fredag, halloween fredagen, var avhuggna häxfingrar med grönt mos och blod. Barnen var tveksamma till denna mat måste jag säga, fast när vi förklarat för dem så gick det ner. Vi klädde ut oss och gick till morfar och "skrämde honom"





Här är Lucas första sminkning innan vi åt. Mannen tog ner lådan med halloween-grejer och då skulle ju det mesta provas.... Barnen tyckte det var jättekul att få färg både i håret och i ansiktet.










I dag har barnen blivit klippta. De började själv att klippa sig med isacs sax, så jag bad mormor komma hem till oss med deras trimmer så att jag kunde klippa dem lite till. Det ser fortfarande inte så jättebra ut med hack lite här och var, men skulle jag klippt deras hår lika kort som de djupaste hacken så hade det inte varit många millimeter måste jag säga...







Jag kom på att det var länge sedan jag tömde min kamera och hittade dessa söta foton på en liten herre som var på besök för ett tag sedan. Här är han på utflyktsfärd på vår gata och på andra bilden provar han en trehjuling. Sötnosen där. :-)


















3 comments:

Ejris said...

kul o se hur du ahr det=) vackert hem är det.
skulle oxå tycka maten var mysko*fniss kram

Anonymous said...

Vilket fint hem ni har, gillar de röda detaljerna, blir så varmt och mysigt.
Firade cokså Hallowen här hemma med barnkalas igår. Dock inga blodiga fingrar, det blev döskalle-kakor istället.

Kram Maria

Anonymous said...

Men lilla gumman... Inte behöver du storstäda för att jag ska komma och hälsa på...!
Hahaha...
Ses på torsdag. Kramis från Annika