Sunday, November 30, 2008

1:a advent

Nu är det första advent... julen närmar sig med stormsteg. I går var jag ute med barnen och mormor och kollade på väla, ikea, familia, toys´r us mfl. Det tog halva dagen och mormor fick klarat de flesta julklapparna. Själv blev det inte handlat sååå mycket men det hände lite och vi fick fikat och ätit ute samt att barnens klappar blev klara.

Sen var det jobbedags för mig och jag jobbade hela natten. Dagen i dag tillbringade jag med att jobba klart mitt pass, sen iväg till IKEA och handla några hyllor som de hade på erbjudande (som barnen ska ha på sina nya rum när de blir klara). Barnen var iväg med pappa och simmade. Det var sista gången för denna rundan.
Vi hade lite adventmys här på eftermiddagen med danska "æbleskiver", glögg och lussekatter. Pepparkakorna var det mest barnen som lade beslag på. ;-) Mycket trevligt tyckte jag det var... ska kanske göra det till en tradition här hemma på första advent. Det tål att tänkas på. :-)

Jag skrev tidigare om att jag och Annette scrappade varandras foton. Jag har visat den lo:n som jag scrappade åt annette och här kommer den lo som hon scrappade till mig. Jag tycker den blev jättefin. :-) Pelle i ett nötskal, snacka om att han har barnasinnet kvar hihi.
I fredags var vi i påarp och scrappade och hade trevligt. Det kändes roligt att träffa folk och scrappa ihop. Det hade hyrts en stor lokal och smörgåstårta och dricka var införskaffad. Det var trevligt och jag fick gjort lite nya layouter. Ska försöka skicka in dem till den CC som jag hittade utmaningar till. Kanske man hinner med något litet till denna veckan för den CC slutar inte förrän den 7:e december...

Jag har lyckats sälja ett par av mina julkort också och det är ju alltid kul att det är andra som tycker de är fina. Man skulle kanske sätta sig och försöka fylla på det lagret som sinar lite grand... Fast det är mkt man ska hinna med... jag måste ju göra mina egna julkort också och det har jag inte ens börjat tänka på... Vart tar tiden egentligen vägen??
Det kommer några till layouter här som inte varit i bloggen tidigare... håll tillgodo och lämna gärna en kommentar här i bloggen så blir jag glad!!

No comments: