Thursday, November 13, 2008

vilken dag...

Ibland blir det inte som man tror när en ny dag kommer. I morse såg dagen ut som följer... jag jobbade natt och skulle sluta kvart över åtta, sen till nästa ställe klockan nio till tolv. Därefter hämta barnen och åka till min kompis med dem på eftermiddagen för att kunna åka till sjukgymnast och träna... sen var det nog bara hem och laga kvällsmat och sen kvällsrutinerna... inget spännande alls med andra ord...

Så här blev det: Jag skulle precis åka från nattpasset när samordnaren på mitt jobb ringer och säger att jag inte behövde åka till nästa ställe och jobba för det behövdes inte ändå. Så jag kunde åka hem istället, där mannen var hemma med den yngste som hade feber. Förmiddagen här hemma gick åt med att röja i vår tvättstuga. Något som verkligen behövdes. Det är inte helt okej än men betydligt bättre än det varit på väldigt länge. Jag fick tvättat allt som fanns i tvättkorgarna, något jag redan påbörjat i går... Mannen skickade jag iväg till återvinningen med en massa skräp som jag hittade där ute i tvättstugan.
Efter att lunchen var intagen åkte jag och köpte lite maskeringstejp och samtidigt kom det en glasmästare och bytte ett fönsterglas i tvättstugan som varit sönder sen i somras. Jag fick mannen att ringa i morse eftersom vi ändå var hemma nu, så kunde vi ju se om de hade tid, vilket de hade. :-)
Store sonen hämtades och jag fick påbörjat målandet uppe på ovanvåningen. Hann inte riktigt med ett halvt rum ens, men det är i alla fall påbörjat och det jag hunnit i dag slipper vi göra i helgen. Det är faktiskt rätt jobbigt för armen att måla när man inte är van vid det.
Jag fick förresten lämnat lite leksaker, som barnen haft men som vi rensat ut, till dagis. De kan nog ha lite nytta av leksaker tror jag och de verkade glada över det så det är ju alltid bra.

Nu efter kvällsmaten spelade jag lite Wii sport med Isac och han tycker ju det är superkul. Vilket även vi vuxna tycker. :-) Lucas har dock inte riktigt förstått hur det går till och hans tålamod räcker ungefär fem minuter. När barnen blivit nattade så spelade jag och mannen mot varandra och när han tröttnat så spelade jag lite Wii fit. Förhoppningsvis så kan jag kanske gå ner lite i vikt med hjälp av denna. Enligt viktmätaren på den så tappade jag 0,4 kg från det att jag började spela Wii fit tills dess att jag skulle stänga av. Det måste ju vara rätt bra enligt min egen mening.

Ja, dagen har i alla fall varit toppen enligt mig!! Lucas får vara hemma i morgon för han har ju haft feber i dag, men Isac ska en sväng till dagis. Sen är det ett nytt nattpass för min del som gäller i morgon, och sen är det HELG. Helgen har med sig lite gåsamiddag och förhoppningsvis en del målande och kanske tom vävande i allrummet där uppe. ;-) Foton ska jag försöka få taget under helgen, i kväll var det lite för mörkt där uppe...

1 comment:

Anonymous said...

Wii är grymt kul! Vi har haft vår ett tag men det är fortfarande lika kul! Boxningen ger grym träningsvärk!

Trevlig helg!

Kram!