Tuesday, November 11, 2008

scrappat lite

I går scrappade vi hemma hos mig och jag fick gjort nästan fem layouter... den sista är inte riktigt klar än så därför blev det bara nästan... Dock är alla till olika utmaningar så jag väntar med att lägga upp dem tills senare. Dock har jag några som inte blivit visade här i bloggen så det bjuder jag er på att få se. :-) Om ni nu är intresserade vill säga... Ska strax se om jag kan få lov att prova Wii lite eller om mannen tänkte lägga beslag på den alltid. Än har jag bara provat en gång, dvs dagen den kom hem...


Första layouten här är med barnen när vi försökte få taget ett kort att använda till julkorten förra året. I dag provade vi för detta året, men det känns nästan som om det blir svårare och svårare för varje år... Hur kan detta komma sig? Kommer det månne att bli lättare så småningom eller får jag ge upp det tillslut kanske? Bra frågor va??
De små lapparna på layouten skall föreställa barnens önskelistor. :-)




Layouten här är från gåsamiddagen på tunneberga gästgiveri i jonstorp förra året. Det är inte alltid en dans på rosor att vara ute och äta på restaurang när man har små barn för de har inte tålamod att sitta still så länge som det ändå krävs när man äter ute så. Nästa helg är det dags igen för årets gåsamiddag. Gott!!




Här är en till layout med barnen från förra årets försök till julfoton. Jag har låtsats att det är barnen som har skrivit brevet till tomten nere till vänster. Inspirerad av pappret där uppe med breven som barn ska ha skrivit till tomten. Tyckte själv att det var en rolig idé... vad andra sen tycker det vet jag ju inte...




Här kommer sen en sommarlayout mitt bland alla dessa julkort. :-) Det är från mitt favoritfoto jag tog i somras på grabbarna. Jag tycker det fotot är sååå underbart! Dels klär mina barn så bra i orange och dels så älskar jag blickarna på dem... Tyvärr tog jag bilden utan att titta i kameran så den måste beskäras för det var lite för mkt trappa med i originalet. Men det är ju sånt som kan hända.



Det sista jag bjuder på i dag är ett kort med dessa söta ugglor. Jag gillar inte ugglorna så värst mycket egentligen men denna stämpel har vekligen hittat sin väg in i mitt hjärta. Larven som kryper mot dem är också för söt. Detta kortet är jag jättenöjd med och har svårt för att tänka mig att göra mig av med. :-) Ha en underbar kväll och skriv gärna en liten kommentar, det gläds jag alltid av att läsa. :-)

3 comments:

Anonymous said...

Å såna fina alster Pia!

Kram, Gunvor

Anonymous said...

vilka fina lo du har gjort. håller med dig om sommar pojkar. ett alldeles underbart foto.

Sonja said...

Ja du vet ju att jag gillar dina lo's och bilderna på pågarna är ju guld värda - sötplopparna;)
Krama dom från mig:)

En styrkekram till dig med får du!

Kram Sonja