Monday, October 27, 2008

varit hos fotograf

Såå roligt... i dag har vi varit hos fotograf, jag och barnen. Var tveksam till det hela först eftersom jag inte hade ngn som kunde hjälpa mig ta hand om barnen. Det ingick nämligen sminkning och styling och så, och hur skulle de klara av att inte hitta på hyss när jag inte satt och hade koll på dem??
Ja, dagen började med att köra barnen till dagis efter att mannen kört till jobb. Sen snabbt till möte på mitt eget jobb... Ett möte jag först inte hade lust att gå på, men som faktiskt blev himla bra enligt min mening.

När mötet var slut körde jag till dagis och hämtade barnen, väskan med kläder hade jag redan i bilen så det var nästan bara att köra till malmö direkt. Tur man har en GPS man kan använda sig av för den staden är jag inte känd i... Fast turning torso är ju lätt att se om inte annars. hihi
Nåväl. Vi kom dit lite innan två.... det var smockat med folk där och alla skulle sminkas och fixa håret innan de skulle fotas... Vi väntade över en timme innan det var min tur att sitta i stolen och bli stylade. Jag var inte ens halvsminkad när jag hör ett vrål från Lucas. Han hade försökt få ut lite "o´boy" från deras maskin där, men det slutade med att han fick det över händerna. Sprang iväg med honom för att kyla ner med kallt vatten... tillbaka till stolen efter att jag fixat lite varm choklad (eller o´boy som han själv sa) till honom.
Tror bara det var en minut efter att jag sprungit med Lucas som en annan flicka kräker mitt på golvet där inne i väntrummet. Såg flera som satt där och verkligen kämpade mot ulkningarna när de såg det hela.. Snacka om KAOS!!
Väl färdigstylad så fick vi komma in rätt snabbt till fotografen...Ombyte och fotografering samt mutor till barnen. Tre ombyten blev det och foton på varje ombyte.... Måste säga att det kändes lite skumt att stå där och posera för en fotograf bara sådär, fast efter ett tag så vande man sig mer och mer haha... ett tag fick jag en syn för mig att jag typ var med på top model eller nåt. Fast det gick över rätt bra när jag såg min stora mage puta ut på många av fotona. Inget kul att se hur man verkligen ser ut!! Jag kanske skulle ha ett sånt foto hängande på kylen istället för avskräckning. Dock kändes det kul när fotografen sa bra, perfekt, jättefint efter varje foto. :-)
När jag var klar blev det barnens tur. Isac lyssnade precis på vad fotografen sa och skötte sig superbra!! Det var kul att se... Lucas fick lite hjälp av mig men det gick faktiskt bättre än jag hade trott. :-) Det är ju alltid bra när det blir på det viset. Klockan närmade sig fem och när fotografen sa att barnen skulle byta kläder så sa jag att det räckte så... Ville sluta medan barnen fortfarande var på gott humör... :-)

Ut i väntrummet igen och vänta på att få komma in och kolla på alla fotona som blivit tagna. Det var många foton.. 60 st som jag skulle välja mellan. Och det är ju inte billigt att få foton från en fotograf även om själva plåtningen var gratis för oss. Men det blev till 20 foton med sig hem och mindre pengar i plånboken... På vägen hem var vi tvungna att åka inom mc donalds för det hade jag lovat barnen! De var överlyckliga över att få äta mat i bilen, vilket annars inte hör till vanligheterna om jag kan undvika det. Vi var väl hemma vid sju och inte förrän halv åtta hade vi fått barnen att varva ner och hamna i säng... men jag måste berömma mina underbara barn!! De har varit jätteduktiga i dag med tanke på vad det är jag har utsatt dem för!! Mina kära underbara barn!!
måste bara lägga till en liten kommentar... försökte förklara för barnen vad som väntade dem och att jag skulle bli sminkad och fixad i håret och då skulle de försöka vara snälla under den tiden... Isac undrade varför jag skulle sminkas... och jag säger att det är för att jag ska vara fin. Min underbara son kommenterar direkt "jag tycker du är fin redan mamma!". PUSS på er mina barn!

11 comments:

Anonymous said...

Jag tycker ni är superfina alla tre!

Kram, Gunvor

Ejris said...

WOW vilka sköna foton..du är ju en född modell ju

KRAM

Sannas vrå said...

Wow!!! Vilka bilder på er!!! Superfina.

kram Sanna

Anonymous said...

Kanonfina bilder. /Elin

Karolinssida said...

Superfina bilder, vad roligt att få hela kittet med styling och allt...Ni blev jättefina alla tre...
// Karolin

Anonymous said...

Wow va skitsnygga! Alla tre e ju fina som attan! Oj va söt du e!!
Kramar Åsa

Anonymous said...

Du Pia, vilket underbart foto på dej själv!!! Och killarna!

Christel said...

Wow vilka foto så fina ni är,,, Håller med Ejris född modell
kramizar

Anonymous said...

oh vilket snyggt foto på dig!! barnen med såklart.. men ändå :D

Anonymous said...

Jag har ju inte skrivit nåt' här...!!! Fy på mig - hur kan man missa o kommentera en hög med fotomodeller på detta viset;)
Apballt o få vara med om en sån' här grej!
En erfarenhet rikare igen:)

Kram Sonja

Anonymous said...

Superbrafoto =)
Gillar barnens kommentar....
Jeanettan