Monday, November 24, 2008

en månad kvar till julafton

I dag är det bara en månad kvar till julafton. Vart har detta året tagit vägen?? Ska försöka få klart barnens paketjulkalendrar denna veckan... hoppas det går bra. :-)
Jag har skickat iväg min näst sista inlämningsuppgift till min utbildning för i år, får väl se vad det blir för betyg på den... Är väl dags för mig att påbörja den sista också så den kommer in i tid.

Jag scrappade ju i veckan som gick med Annette här hemma och fick ett foto på hennes man som jag som utmaning skulle scrappa. Här är mitt resultat. Blev faktiskt ganska nöjd. Hon scrappade ju ett av mina foton på min man så det är kul att se hur annorlunda det blev än om man själv skulle gjort det. Roligt med dessa utmaningar. :-)

Det kommer bilder här på rummen också. Tyvärr var ljuset inte så bra i det gula rummet när jag fotade, så det blev lite mer brandgult än det är i verkligheten. Ett foto till på det gröna rummet, ser ni att det ser ut som om taket också är grönt? Det är rätt kul tycker jag hihi... Nästa helg borde det vara klart med väven i allrummet också och det borde vara påbörjat med målningen där med. Ska bara komma fram till färgen vi ska ha där inne. Funderar på vitt eller äggskal eller nåt sånt för att "dämpa" det lite med tanke på de starka färgerna inne på barnens rum. Har ju hittat en massa grejer i svart och vitt som jag kunde tänka mig att ha där inne. :-)

1 comment:

Anonymous said...

Vilka härliga färger - det lyser verkligen upp!

Vovven går på smärtstillande just nu, vi ska tillbaka på måndag och röntga...

Ha en skön adventshelg Pia!