Saturday, October 4, 2008

kanelbullensdag

I dag är det kanelbullens dag så vi passade på att baka goda kanelbullar. Iofs behövs det väl inga ursäkter för att baka men gott är det. :-)
Lucas har varit hos mormor sen i går och vi har haft tid själv med Isac. Jag och Isac var iväg och bowlade i bowlinghallen och det tyckte han var jättekul. I dag frågade han tom om vi inte skulle åka dit igen och bowla. :-)
I dag har jag och Isac hjälpts åt med att baka bullar och laga lunch, vi har spelat tv-spel, brädspel och pysslat. Det har verkligen varit Isac-tid detta dygnet känns det som och vi har haft det så mysigt.
Lucas verkar också ha haft megamysigt hos mormor och morfar så det blir nog att vi försöker hitta på ngt sådant igen både för vår och för barnens skull.
Denna lo:n med Lucas i lådan har Marie1 gjort. Förra träffen på scrappat fick vi ju med oss foton från ngn annan som vi skulle scrappa och så här blev mina foton scrappade.
Jag var förresten där i går med och scrappade och pratade och hade trevligt...

Måste förresten berätta om Lucas lilla bravad i går. Vi var hos Annette och fikade och kollade så hon mådde bra. ;-) När jag går förbi trappan vid ett tillfälle ser jag Lucas stå där uppe helt glansig i ansiktet och säga åt mig att han torkar sig... Upp och kolla läget... Jo, han har hittat en vaselinburk och smort in sig rejält. Det var hår, ansikte, tröja... Vi fick låna duschen och vattnet bara pärlade sig på hans hud! Jag tvättade honom med tvål flera ggr. Schamponerade honom två gånger med olika schampon men håret var fortfarande helt flottigt och speciellt örat var fullt med vaselin. (behöver jag berätta att burken nästan var tom??) Mormor hämtade honom nästan direkt när vi kom hem så hon fick tvätta honom i yes för att lösa upp fettet i vaselinet och sen med vanlig tvål. Shit! Vad tråkigt man hade haft utan barnen.... men tyvärr tänkte varken jag eller annette på att ta fram kameran... Det hade ju varit kul att scrappa!




Här kommer en layout med bilder på Lucas... Det är verkligen en liten spjuver enligt mitt tycke.

Nästa layout här är från förra årets semester i danmark. Barnen gungar gungbräda och har jättekul! Efter en skissutmaning från scrappat där man dessutom skulle använda en titel på en låt som rubrik...

Tack för mig för denna gången! :-) Skriv gärna en kommentar om ni är här inne och läser.

5 comments:

Anonymous said...

Underbara LOs på dina fina killar!

Kram, Gunvor

Sonja said...

Ja vaselinhistorien lär ju bokstavligen gå till historien ;) Den lär väl ingen glömma, allra minst Annette kanske ;)

Kramis *S*

PS! Superfina alster 'as usual':)

Anonymous said...

Hej hjärtat.
Ja inte är det brist på fantasi hos dina barn i alla fall ;-). Fina saker du gjort.
kram martina

Storstadslivet efter 40 said...

Kul att vaselinet gick av...en annan hade det på fönster och dyl.

Ejris said...

mums för kanelbulle! har inte bakat sånt än har bakat tårta*mumma det med=)* fast nu är den slut lika så jag*gäsp*
kram