Thursday, October 23, 2008

skola i dag...

I dag är det dags för lite skola igen. Det är en frivillig träff men jag tänkte att det är kanske bra att vara där. Min förra uppgift fick jag godkänt på, det var det betyget man kunde få så jag har inte slarvat med uppgiften...



I måndags var vi hos sonja och scrappade, det var jättetrevligt. Fick gjort ett dopkort som jag fått beställning på... men jag glömde att fota det innan jag lämnade det ifrån mig...

Det blev gjort en dubbel lo och en enkel lo också så det känns rätt bra. Sonja var så hemsk och bjöd på dumlekakor. Dessa kakor är såå underbart goda och smaskiga... jag vågar inte baka dem här hemma längre för jag är rädd att jag äter upp alla själv! :-o

Jag var på brandutbildning i veckan också. Det känns lite läskigt med sånt tycker jag eftersom jag har STOR respekt för eld. Bara tanken på att man kanske ska stå i en situation där man ska rädda folk från eld eller liknande skrämmer mig. Eller tänk om det är mitt eget hus eller mina egna barn som är mitt i? Usch för sådana tankar, men de kommer automatiskt hos mig när det är sånt här. Fick prova olika brandsläckare och även släcka eld på en docka. Det är i vilket fall som väldigt nyttigt att gå dessa utbildningar även om man inte vet hur man kommer att reagera om det är skarpt läge.


Visar lite fler julkort som jag har knåpat ihop....


3 comments:

Anonymous said...

Tänkte mest titta in och säga hej.
Jodå jag läser fortfarande din blogg med nyfikenhet men det blir allt mer så att det tar tid mellan tillfällena.
Kul att det går så bra i skolan.
Jag ska själv snart friska upp minnet med en ny brandutbildning. För mig känns det som en trygghet eftersom man jobbar i sådanna situationer där det kan hända olyckor.
Hoppas allt är bra med er. Just nu ser jag fram mot ett litet kortare höstlov än vanligt eftersom vi ska jobba mer än vanligt dessa veckor.
Mvh Elin

Storstadslivet efter 40 said...

Fin fina kort...undras när jag kan låna dessa underbara stämplar

Sannas vrå said...

Han är väl för söt den där stämpeln!! Superfina kort du har gjort.

kram Sanna