Thursday, October 16, 2008

MVG

Jag är lite glad och stolt. Har fått tillbaka mail om min första inlämningsuppgift på utbildningen jag läser på distans. Den uppgiften blev MVG och det känner jag mig himla glad över. Får bara hoppas att jag kan hålla samma standard på alla mina resterande uppgifter också så att slutbetyget på denna kursen vi läser denna terminen blir det samma. :-)

Just nu går det lite upp och ner på jobbfronten. Förra veckan var det inte så mkt jobb till oss men helgen rättade ju till det hela. :-) Det är mycket som händer med möten och liknande just nu eftersom det är förändringar på gång över allt. Men det blir nog bra så småningom tror jag.

Jag tänkte jag skulle "bjuda" på några layouter som jag gjort. Det är ett helt lager som jag har som inte blivit visade på bloggen hittills, men det kommer. Just nu är det lite av en svacka... har inte scrappat alls sen jag var hos annette. Men jag har en "beställning" på ett dopkort som jag måste försöka ta tag i också så det blir klart innan dopet. Det är ju alltid en fördel. :-)

Här är förresten en lo på min "galne" man. Han brukar alltid ställa till sig när han ser att en kamera riktas mot honom och här är några av resultaten. Alla dessa bilder är faktistk tagna samma kväll så ni ser vilket jobb jag har med att få en bra bild på min man!!

Nästa layout här som jag visar är en på Isac från en lekplats vi var på i Tyringe. Denna gjorde jag sist jag var på träff på Scrappat i Helsingborg. Det är förresten två veckor sedan eftersom nästa träff är i morgon, fast då kan jag inte gå eftersom jag jobbar natt. Jag vann faktiskt en skissutmaning med denna layouten så det får jag ju vara nöjd med. Vi var två som delade på priset. :-)





Här är tillsist en layout med min käre farfar. Han börjar väl bli lite gammal, men klarar sig själv i sitt hus än så länge. Lite hjälp med att köra och handla och så får han av min faster men annars är det bara han själv som fixar och donar hemma. Det känns lite tråkigt när de bor så långt borta från en, men det är ju också sånt som man bara får acceptera...

Nu ska jag se om jag kan fixa lite mat till familjen och kanske komma upp och dammsuga (eller få mannen till det) på vår ovanvåning. Det är rätt segt med att komma igång där känns det som. Får nog be min mor om hon kan komma och hjälpa ibland så att det kan bli klart...

3 comments:

Ejris said...

super GRATTIS hiip hura för dig !!!
och för ditt toppen betyg!!!
KRAM

Sannas vrå said...

Grattis till ditt MVG. Tror alldeles säkert att du kommer hålla höga betyg på resten med.
fina Lo du har gjort också.

kram Sanna

Anonymous said...

Grattis Pia! Och vilka fina LOs. Även om din man inte blir bra på bild blir han bra på LO ;) Det finns några frågor för dig att svara på i min blogg!
Kram, Gunvor