Friday, October 10, 2008

julkort...


Här sitter jag ännu en dag denna veckan som jag inte blivit bokad på jobb. Har hittills bara jobbat en dag denna veckan och det känns lite konstigt. Barnen är rastlösa så det nästan gör ont eller nåt. Detta även om jag försöker aktivera dem, leker med dem och har åkt iväg med dem lite också. Ibland känns det som om de bara bråkar hela tiden och skriker och håller på. Jag känner mig såå trött i huvudet efter en sån här vecka måste jag säga. Direkt på morgonen så kan jag ju inte köra iväg om jag nu skulle bli inringd, så morgnarna och förmiddagarna känns såå långa.


Jag var iväg i går och scrappade lite hos annette. Det var rätt trevligt även om jag hade ont och det kändes jobbigt att sitta av den anledningen. Jag fick gjort fyra nya layouter, alla fyra till utmaningar eller tävlingar av något slag. Inte för att jag brukar vinna något, men om man inte provar att skicka in så vinner man definitivt aldrig något.


Jag har de senaste dagarna gjort lite julkort också. Det är kul och det tar inte så lång tid att göra heller för den delen. Jag måste ju använda mina nya Tomas-tomtar. De är rätt så fräcka.


Allt det jag hade tänkt göra dessa dagar av "nyttiga" grejer har dock inte blivit gjort. Jag ska se om jag kan ta ett ryck nu när barnen är ute och leker lite. Jag fick iofs städat toan i går och var ute och köpte skor till mig och barnen. Vi var nämligen hos dagiskompisar i förrgår och lekte och de hade en sån fin vattenslang inkopplad vid sin sandlåda. Barnen hade grävt en vallgrav som de sen fyllde med vatten. Där plaskade de och lekte hela eftermiddagen så när vi skulle hem så fick jag klä av dem alla kläderna innan jag satte dem i bilen. :-o Lucas stod bla i vattengraven och skrek att han hade fastnat. Jag hade ju bara gympaskor på barnen för det var ju fint väder när vi åkte dit. Det fanns inte i min värld att de hade en sån fin installation där inte... Barnens skor var genomblöta i går också så därför köpte jag ett par till som man kan ha i reserv...

4 comments:

Anonymous said...

Jätte fina kort du ha lagat! Tänk snart e de ju jul. Vi va ti stan idag och hitta julkalender redan ;-) kan itne ens tänka att de snart e jul!

Kram vännen!

Ejris said...

härliga julkort du joxat till.... gjorde både till mor o morbror som present...men missade att fota av dom:/ klantigt mmmmmmmm
men får väl snart sätta igång med de jag ska ha..får fota e då...

kram

Anonymous said...

Jag ser att Tomas hittat hem till dig ;) Jättefina kort har du gjort! Hoppas du får lite jobbokningar snart så att du får vila upp dig från dina livliga pojkar!
Kram, Gunvor

Anonymous said...

Hej,

Snubblade in på din sida utav en slumpoch fick se dina fina julkort.
Jag brukar också göra mina egna julkort så jag undrar var du har köpt dom söta tomtestämplarna någonstans?

mvh
Åsa