Friday, October 3, 2008

oktober

Nu är det oktober och det är inte ens tre månader kvar av året. Hur detta nu gick till??
Det är min tur att jobba julen så jag vet ännu inte hur det kommer att bli där, men det blir säkert bra så småningom.
Jag har en del grejer jag borde fixa med. Bla gå igenom barnens garderober och sen får man väl leta fram en tomteluva eller två så man kan försöka få bra foton till julkorten i år. :-) En tur till Ullared ska jag också försöka planera in när jag nu ska hinna med det... och likaså min spahelg... och en massa annat. Mårtengås middag är ju redan inplanerad och så jobbar jag ju varannan helg med... Och ovanvåningen som jag sagt ska bli klar!! :-o hur ska detta gå till?

Ja, här kommer i alla fall några layouter. Den första här med Lucas från förra årets försök till julkortsfotografering. Denna gjorde jag på scrappat när jag var där på träff för två veckor sedan. Tyckte papprena passade så bra... matchade med tapeten bakom Lucas. Hihi. Det var efter en skiss som Ingela hade. Tack för att jag fick låna din bok. :-)




Nummer två layouten här är en lo i andra färger än jag brukar scrappa mina grabbar i. Men det passade så bra till Liberolådorna. Isac hade jättekul med dessa lådor och gömde sig där länge. Kul när något så enkelt kan roa dem så länge. :-)





Jag fick en utmaning på scrappat när jag var där också då vi skulle ha med foton som vi inte visste vad vi skulle göra med. Jag fick ett foto av Christel på hennes mor. Jag vågade dock inte använda det fotot eftersom det var ett original, så jag fick scanna in det och skriva ut det på nytt. Så här blev min layout i alla fall och hon sa att hon blev jätteglad för den, så det får jag tro på i alla fall.

Jag har skickat in min första uppgift till min utbildning och fått några kompletterande frågor. Dessa tänkte jag försöka svara på i kväll. I går var det redovisning i skolan med, men det var nära att jag missat det. Jag hade fått för mig att det var nästa gång redovisningen skulle vara och att denna gången var frivilligt, så det var lite stressat i går när jag skulle skriva klart mitt arbete som jag skulle redovisa. Men det gick bra. Fick godkänt så det känns okej. Nu är det bara att kämpa på med resten av uppgifterna. Dock känns det lite svårt att veta riktigt hur mkt man ska ha med i dessa uppgifter... hur ingående ska man gå på ämnet? Ibland kan det kännas som om man kan skriva hur mkt som helst... Ja, vi får se hur det blir i slutändan!

5 comments:

Palle said...

Fina los. Ja det känns lite svårt ibland att veta hur mycket man ska skriva på sina uppgifter. Jag har det likadant på högskolan.

Anonymous said...

Halloj.. De4n var så fin min lo och jag blev jätteglad för din text på den..
Tack snälla Pia..
Kramizar

Anonymous said...

Hej!

Vilka fina layouter du gjort! Jag har på sin höjd tid att sitta ner och göra ett kort men några layouter blir det inte.

Jag PM:ar dig mitt mobilnummer så kan vi väl höras när jag är i Skåne och se om vi hinner med en dejt! Det vore kul!

Kram!

Anonymous said...

Vad du har på G Pia. tycker också att det är hur nycket som helst nu innan jul man ska hinna med. Tiden räcker liksom inte till.

Men scrappat har du gjort i alla fall och lika fint som alltid. Så underbart söta barn.

Kram Maria

Christel said...

hallojsan Pia kom du bara jag vill ju också kunna lägga in så fina bilder
kramizar