Sunday, January 31, 2010

sista dagen i januari...

Sitter här och halvsover känns det som. Barnen har rastat mig i eftermiddags på Ugglebadet i några timmar. Först var det minisim för Lucas och sen fritt bad. Det är inte lätt när barnen bestämmer sig för att ha vattenkrig, de två mot mig. Jag hade fullt upp måste jag säga. :-) Nu är jag slut i alla fall och ska strax slänga mig i sängen.




Jag förstår inte riktigt att januari är slut, fast samtidigt känns det som om denna vintern har varat i evigheter. Jag är sugen på vår och värme nu!! Det är ovanligt att vi här nere i skåne har snö så länge i sträck... annars brukar vi ofta ha slask bara. Jag har mycket hellre snö om man får välja och barnen tycker ju om att åka pulka så det är ju toppen.

Kräksjukan verkar bara ha drabbat Isac än så länge... men vi får väl se, faran är ju inte över än. Barnen ska ju på dagis och där florerar det för fullt vad jag förstått... Håller dock tummarna för att vi ska slippa skiten, för jag hatar verkligen den sjukan.




Nåja, ny månad och ny vecka i morgon. Hoppas att de har ngt roligt med sig. :-) Fast det är väl lite upp till en själv vad man gör det till. :-) Bjuder på ett par kort till från månadens skörd. Jag har verkligen varit flitig på skaparplanet den sista veckan. Känner mig nöjd. :-)

1 comment:

Gunvor said...

Vilka jättefina kort Pia!
Kram, Gunvor