Friday, January 29, 2010

kräksjuka...

härjar här hemma för tillfället... Än är det bara den stora grabben som blivit drabbad, så tiden får väl visa hur många som kommer att bli sjuka. Oftast går det väl laget runt. Dagen i dag har mest gått åt att städa, tvätta, torka och vila. Våra inplanerade aktiviteter har vi fått stryka. Så det blir slappe för hela slanten i helgen...

Bjuder här på en liten skörd till av mina kort jag gjort under veckan. Det är roligt att göra kort så jag fortsätter nog lite till under helgen om jag inte blir sjuk vill säga... för då orkar man nog inte något direkt.
Hoppas alla får en trevlig helg i dessa sjuktider....




1 comment:

Anonymous said...

Hej hopp!
Jag hoppas att ni inte är alldeles "insnöade" i Klippan. Jag vet att du vill ha värme men jag tycker ändå det är härligt med en "riktig" vinter, så som man minns den som liten. Att snövallarna var höga och man byggde kojor i snön.
Om det ska smälta bort kan det gärna få göra det under sista helgen i sportlovsveckan. Så att man slipper dragandet av snön inomhus och snöbollskastningen på rasterna....
Jag ser att du kommit igång och uppdaterat din blogg lite. Jag får hoppas att ni övriga inte drabbas av kräksjukan.
Jag skrattade gott åt inlägget om den smarta musen. Dina barn e ju för roliga :)
Idag har jag fått min tro på mänskligheten stärkt. Jag lyckades nämligen tappa mitt minne, USB 16G med allt mitt sparade arbetsmateriel till jobbet. Jag kan nämligen inte spara på min hemkatalog utan får lov att använda USB. Så det var ca 8 års lagrat arbete ( det som inte brunnit upp på gamla jobbet)som var väck. Jag hade nämligen lagt det i min plånbok i morse och när jag kom hem var det inte kvar.
Som tur är hade någon vänlig själ på ICA hittat det och lämnat det i kassan så när jag åkte tillbaka så fick jag det. Vilken lycka!!! Jag har bara hunnit sprätta upp en del av min jacka och gått igenom fodret ett par gånger...
Nu är det äntligen helg så här ska njutas...Ha det gott Kram Elin