Tuesday, January 26, 2010

fisk är nyttigt!!

Måste bara berätta... I fredags när vi satt och mös i soffan, hela familjen, var det någon som knackade på dörren. Det var en "vuxenglassbil" utan det jobbiga melodin. ;-) En fiskbil som kör hem med fisk till hemmet. Toppen tyckte vi och köpte 7,5 kg fisk. Mumsiga och färska filéer som frusits in direkt på båten. Barnen åt med god aptit nu när vi har provlagat lite av den. Det blev laxfiléer, rödtungafiléer och torskryggfiléer. Jag tycker det var ett bra påfund eftersom jag ogillar fiskblocken och sånt som man kan köpa i affären och sällan kommer iväg när fiskbilen är i byn. Ishavsexpressen är välkommen hem till oss fler gånger. De kommer ca var 12:e vecka men om man vill kan man ringa så de kommer tidigare. :-)


Jag har förresten gjort min ena moster glad. Vi var några vänner som satt tillsammans och scrappade för ngn vecka sedan och jag knåpade ihop en liten bok. Hade ingen plan om vad den skulle innehålla utan gjorde sidorna bara. Väl hemma fyllde jag den med små visdomsord, på danska, och sen skickade jag den till min moster. Så här blev resultatet...
Giv mig: Mod til at ændre de ting jeg kan. Styrke til at acceptere de ting, jeg ikke kan ændre. Visdom til at se forskellen.
Venner besøger os når de er indbudt, sande venner kommer i modgang uden indbydelse.


Venner er for hjertet, hvad solen er for blomsterne.

Vent ikke på fremtiden. - Gå den i møde.




Ulykker kommer ofte væltende. Men lykken kommer altid listende.




I går er historie. I morgen er et mysterium. Dagen i dag er en gave -Lev den i dag-
Dagen i dag er den første i resten af dit liv: Brug den...





Selv en rejse på 1000 mil begynder ved det føste skridt.







Giv mig et knus og kram når jeg fortjener det mindst, for da behøver jeg det mest.





2 comments:

Jeanettan said...

Super fin...=)

& fiskeexpressen kanske du kan skicka hit sen=)

Anonymous said...

Hejsan satt och googlade lite för att se vart vi står på listan. Och titta jag hittade en avmina nöjda kunder .. :) Mvh Patrik Säljare för ishavsexpressen ..