Wednesday, January 27, 2010

en liten "smart" mus...

Mina barn är påhittiga... annat kan man inte säga om dem. :-) Fick höra på förskolan en liten händelse från förra veckan. Lucas var veckans hjälpreda och höll på att hjälpa fröken att duka bordet. När hon kommer in står Lucas med osten på en tallrik, tittar upp på fröken och säger... -Det har varit en mus och tuggat på osten. Fröken tittar på osten och visst är det två tuggor tagna. -Den musen råkar inte heta Lucas va? frågar hon. -Nej, svarar Lucas, den hette något annat. :-D

Nåja, jag har fått skapat lite under dagarna som varit. Här kommer lite kort som jag gjort. Tyvärr är färgerna inte helt rätt på fotona, för det var mörkt när jag tog korten, men man kan i alla fall se ungefär hur de ser ut. :-)
I kväll ska jag hem till kära Isa och scrappa lite. Får se om jag kan fixa lite foton så jag har ngt roligt att jobba med... :-) Vi får väl se vad det blir till, om jag får gjort ngt överhuvudtaget. Det lär ju tiden visa...


Här snöar det för fullt just nu. Klass 1 varning enligt SMHI och 5-10 cm nysnö räknas det komma. Just för tillfället är jag trött på snön och kylan. Hade gärna sett att det kom lite värme och vår istället. Fast eftersom det fortfarande bara är Januari så kan man väl räkna med att det kommer att dröja ett tag innan våren infinner sig... bara att vänta och stå ut med andra ord.
















2 comments:

Storstadslivet efter 40 said...

Bra jobbat tjejen !O Lucas...tja vad ska man säga hahaha...han e bara för go/Annette

Jeanettan said...

Hahaha vilken kille=)
Du får skriva en bok om honom....=)

Jättefina kort...som vanligt..
Ha det gött