Tuesday, April 29, 2008

valborgsveckan

Vi har gått hårt ut denna veckan och började på måndagen med att bada på Ugglebadet i Perstorp med Annette och hennes barn med tillhörande kompis. Det var roligt som vanligt, men verkar tyvärr inte som om det blir fler ggr denna säsongen eftersom de snart öppnar utomhus och då stänger inomhus....
I dag var vi på Cirkus här i byn på kvällen. Mamma hade köpt biljetter till båda barnen och till henne och mig så vi hade planerat att åka tillsammans. Jag fick reda på att det faktiskt inte behövdes biljetter till Lucas för han var så liten att han inte behövde betala. Snabbt ringde jag upp till Isa och bjöd med hennes dotter som är jämngammal med Isac. Det var superkul men Lucas var så trött så andra halvlek var för lång för hans del. Positivt är dock att han somnade snabbt när vi väl kom hem, men det är ju inte konstigt när klockan var halv nio och han både kollat på cirkus och ridit på ponny i kväll. :-)
Jag och barnen hann också baka lite muffins på eftermiddagen. Hade velat baka kanelbullar men det tar ju lite längre tid och ont om tid var det enda vi hade gott om kändes det som.... hihi

Vår käre bil är klar för avhämtning så jag ska se om det går att fixa så att vi hämtar den i morgon. Det kostar över tusen kronor denna gången med, men så har han bjudit på arbetet, bjudit på en ny rem och prioriterat vår bil före alla de andra han hade. Det var väl okej, även om jag egoistiskt nog inte hade velat betala ngt alls....

I morgon har jag också fulltecknat i schemat. Ska bla jobba natten. :-) Tänk att ens liv kan gå på högvarv så hela tiden... När ska det lugna ner sig? Någon som har erfarenhet eller som vet ngt jag inte vet? Dela gärna med er i så fall... Torsdag är det ju första maj och då är mannen ledig. Då måste man ju ta tillvara på det med och få uträttat en massa saker... Tja jag får väl vila mig senare.... Fast när ska det bli? Tom pensionärerna verkar ha allt för mycket att göra nu för tiden. Hmmm

Jag ska scrappa på fredag på scraproom. Det ser jag fram emot. Har en hel hög med nya foton som jag inte hunnit titta så mkt på så det blir nog jättebra. Sen har jag en massa bilder på grejer jag gjort som jag inte hunnit lägga ut här. Allt mynnar i detta med tiden....

Apropå barnen och rymmare och liknande så har jag fått tips om att sätta chip i nacken på dem. Men allvarligt talat så har jag tänkt på att man borde kunna sätta ett GPS-chip i nacken på barnen. Om de springer iväg, går vilse eller (Gud förbjude) blir kidnappade så borde det vara superenkelt att leta rätt på dem igen. Vem frågar man om sånt? Är det statsministern jag ska ta kontakt med. Jag är altså fullt allvarlig i denna frågan. Barnen kan sen själv välja om de vill ta ut chipet när de är 18 år eller ha det kvar... Hmmm Får kanske ta tag i den frågan. :-)

3 comments:

Anonymous said...

Hejsan!
Vilken otur ni har haft med bilen!!
Själv har jag passat på att sälja vår som inte kom igenom besiktningen. Intressanta tankar , det där med chippet kanske värt att söka patent på :)
Eleverna har studiedag och vi har kompledigt för en lördag som vi jobbade i januari vilket känns som en extra ledighet eftersom det är röd dag i morgon och på fredag har vi också komp.
Det var länge sedan jag var in och läste om er men ni verkar ha fullt upp.
Här drar det ihop sig med rättande av nationella prov, utvärderingar, utsällning av ett teknikprojekt, datakurs examination, betyggssättning, 35års-fest m.m

Ha det så gott och hälsa Pelle och barnen. Mvh Elin

Anonymous said...

Skönt att bilen är klar, men jag tycker inte heller att du borde behövt betala den här gången ... men vad fanken gör man? man måste ju ha sin bil. Kör försiktigt nu!

Och när det går över eller lugnar ner sig? Tja, jag vet faktiskt inte. Jag väntar också ;)
Kram, Gunvor

Anonymous said...

Tid har man bara lite av.... Otur med bilen! Ha det så kul imorgon!