Sunday, April 20, 2008

shoppat massor...

I går bar det av till Ge-Kås i Ullared och vi gjorde av med mycket pengar... Fast det brukar vi ju göra när vi åker dit förstås. Det blev nästan en hel garderob till den stora grabben. Jacka till alla tre killarna, lite kläder till Lucas och mannen samt några byxor till mig. Fick även lite grejer som är bra att ha hemma som tvättmedel och diskmedel och sånt tråkigt. :-)
Jag hade säkert kunnat köpa på mig mycket mer men det går ju inte att handla över sina tillgångar.
När vi kom hem kom mormor med barnen och så körde vi till citygross och köpte lite grillmat. Det var ju fint väder och varför inte passa på då och inviga grillsäsongen? Sagt och gjort, det blev grillad mat och det smakade toppenbra!!

I dag blir det nog mkt fixa här hemma. Har redan startat en maskin tvätt, vikt en massa maskiner tvätt, tömt diskmaskinen och fyllt och startat den igen, vattnat blommorna här inne och mannen är i skrivande stund uppe och spacklar på ovanvåningen och klockan är inte ens nio på lördagsmorgonen. Själv kommer jag alldeles strax att bege mig ut i trädgården och fixa och dona lite i våra rabatter. Det gäller ju att börja i tid för annars så blir det för mkt ogräs och så blir det svårt att komma ikapp...
Jag satte ner mina dahlia knölar i jorden här om dagen och jag tänkte se om jag kan få planterat min calla också... hoppas de knölarna har klarat sig för den är sååå fin!!

1 comment:

Anonymous said...

Jag skrattade gott åt förra inlägget och "jag var i alla fall inte full" :D
Hoppas att du haft en fortsatt härlig helg!
Kram, Gunvor