Monday, April 14, 2008

helt slut

efter över fyra timmar på badhuset med barnen i eftermiddag/kväll. Men trevligt har det varit. Var där med ett par kompisar och deras barn, totalt tre vuxna och sju barn hihi... Matsäck med och glass annars var det bad hela hela tiden...
Isac har nästan konstant sprungit upp för trappan till vattenrutchkanan, åkt och sen upp igen... Såå kul vi har haft men jag är helt slut.
I min enfald trodde jag att barnen skulle somna i bilen på vägen hem, men ack så fel jag hade... Båda verkar hur pigga som helst. Hur går det till, när jag är helt slut? Vi får väl se om det blir en repris på det hela nästa vecka. Funderar på om jag ska köpa en sån engångskamera som klarar vattnet så man kan ta lite egna roliga foton.

Nu till ett allvarligt ämne. Jag blir så bestört och känslomässigt tagen av alla dessa mord, kidnappningar, misshandlar och allt som sker ute i samhället här titt som tätt. Det går inte en vecka mellan gångerna man läser om att något fruktansvärt har hänt. Det senaste är ju stackars Engla som tyvärr inte finns i livet mer. Det uppmanas på sms och mail mm att man skall tända ett ljus i dag den 14 april klockan 21 för henne, vilket jag självklart tänker göra... Förstår inte hur människor kan vara så sjuka och så störda att de kan göra dessa saker. Tänker på alla som hjälpt till i sökandet och på Englas familj.

Helgen som gått har varit väldigt intensiv för min del. Har varit på årsmöte, tömt skräp från ovanvåningen så vi kan komma vidare där, fixat stödhjul till Isacs nya cykel, lämnat iväg en gammal cykel som inte användes, varit och shoppat födelsedagspresenter och varit på kalas, Isac har varit på barnkalas och jag har rensat lite i trädgården samt jobbat. Känner mig ganska nyttig och tycker vi fått gjort en hel del. Mannen fick dessutom spacklat nästan ett helt rum klart på ovanvåningen med. Nu blir det dags för att köpa vävlim och väv så att arbetet fortskrider...
I morgon ska jag både till banken i ett ärende och scrappa på kvällen samt försöka få gjort lite nyttigt här hemma och umgås med barnen... Shit med grejer det är som man vill hinna med, och så lite tid....

1 comment:

Sonja said...

Hey så dåligt samvete man får när man läser ditt inlägg idag då - du har hunnit med mer under helgen än jag gjort på en hel vecka, hihi!
Lika bra ni slapp mig idag - en badkruka som jag har inget o göra på såna ställen, hehe... gör i regel allt för o slippa hamna i plurret:)) Tur att inte mina pågar ärvt mitt sinne för vatten!
Men som sagt - vi ses imorgon kväll vännen!

Kram kram, Sonja