Monday, April 7, 2008

glömt

vilka utmaningar som tiden gått ut på och vilka som var tävlingar och så, men här kommer ett lass med layouter som jag gjorde förra månaden men som inte visats här ännu...
Denna första layouten är med Isac som fick för sig att han skulle prova Lucas badbalja sommaren för två år sedan. Han var tom ordentlig och tog av sig blöjan först. :-)
Fast att luta sig bak i baljan när man är så stor som han var ingen bra idé för det slutade med att den tippade helt. :-)
(Har censurerat lite på fotona... )

Andra layouten här är på Lucas från förra våren. Han kom på att Isacs fåtölj var himla kul och bra att sitta i så den blev det slagsmål om...
Vi skyndade oss att köpa en till så de hade var sin, men hjälpte det kanske? NEj visst måste man sitta i just den som brorsan sitter i... och det gäller båda två ska ni veta. :-) Tänk aldrig blir det helt bra...



Denna layouten här är från när Isac var hos frisören i Klippan första gången. Så söt han var med sin gröna tuppakam.
Det gjordes efter en skiss någonstans ifrån...
De enfärgade remsorna har jag häftat fast med häftklamrar...


Denna layouten var en med Lucas från sommaren då han föddes. Jag fick till det med lila till denna killen. :-) Tyckte faktiskt resultatet blev bra om jag ska säga det själv i alla fall. :-)



Denna är en på min älskade man. Efter en utmaning där man skulle scrappa i svart, vitt och rött om jag inte minns helt fel. Tyckte faktiskt det blev himla bra. JAg gillar den färgkombinationen riktigt mycket!


Ytterligare en från när Lucas var bebis där både Isac och Lucas somnade hos mig i soffan. Telefonen ringde och mannen kom med luren till mig och passade på att ta lite foton för att föreviga det hela... Rätt kul även om jag itne ser klok ut på fotona....

Den sista här är från ett av de första gångerna barnen badade tillsammans i badkaret.
Det kändes skumt att lämna såå mycket tom yta på layouten men det blev rätt okej ändå.. Det är väl en vanesak tror jag. :-)

Sista layouten är med alla kusinerna när Lucas var nyfödd. Det är dags att framkalla foton känner jag för det blir alldeles för mycket gamla foton scrappade i brist på annat. :-)

Jag har varit dålig på att uppdatera här i bloggen men dagarna flyger iväg alldeles för fort för att jag ska hinna med. Jag började jobba heltid denna månaden och det känns lite skrämmande på ngt sätt... men det går nog bra ändå. :-)
Dessutom så har vi köpt ny cykel till Isac. En tidig födelsedagspresent från mormor och morfar samt mig och mannen. Ska bli spännande att se om han kan lära sig cykla utan stödhjul. Lucas fick en sparkcykel så de har var sin av den sorten med. Den vi köpte till honom var med tre hjul så den är lite stabilare...

Ovanvåningen är färdiggipsad... Det känns skönt. Nu är det spackling som gäller så vi kan bli klara där uppe så fort det bara går. Jag vill kunna avsluta det projektet så vi kan få möblerat som det ska vara så man ser vad som behövs köpas osv.

Svärmor har ju sålt huset så även där händer det grejer. Är dags för att hjälpa med flytt och allt sånt om ngn vecka... Ja, jag lär ju inte ha tråkigt i alla fall.. :-)

Nu ska jag se om jag kan knåpa ihop ngt kort eller så framför tv:n. Ha en bra vecka allihop!

1 comment:

Ejris said...

skönt det går frammåt med övervåningen längtar tills man få se lite bilder=)
o HIMLARS vad du är produktiv..jag fotar mest just nu..var ute på skön promenad i dag..bildbevis i bloggen=)
kram