Saturday, March 15, 2008

utmaning

En utmaning som jag fått från Gunvor...

1. Gör du kort eller scrappar?
Jag gör både ock, men mest är det dock scrappande jag sysslar med.

2. Favorit färg som du gärna använder?
Jordfärgerna använder jag en del, men även många andra färger. Det beror ju på vilka foton jag ska scrappa. :-)

3. Vilka dekorationer kan du inte vara utan?
Brads och blommor och doodling och chalk och... tja, jag tror att jag är rätt varierad när det gäller min dekorering på mina layouter...

4. Vilket är ditt bästa köp?
Min skärmaskin... Innan jag köpte den hade jag en linjal med kniv på och matta till, men när jag väl köpt skärmaskinen så var det uteslutet att jag skulle använda linjalen igen. Silhouetten är också ett toppenköp och min cuttlebug...

5. Finns det något du ångrar att du köpt?
Mönstersaxar och stickers. Men barnen kan använda de grejerna istället. ;-)

6. Vad för motiv stämplar du helst?
Jag gillar hänglar och magnolias stämplar... Men vill använda mig lite mer av fotostämplar så småningom.

7. Finns det någon pysseltidning som du brukar köpa?
Jag köper den svenska scrapbook mm

8. Favorit pysselblogg du brukar besöka?
Åh, det är många - ingen nämnd och ingen glömd.

9. Vad inspireras du av?
Jag inspireras mkt av skisser och utmaningar. Annars kan jag klart inspireras av mkt annat också...

10. Om du fick 1000 kr och handla pysselsaker för - vad skulle du köpa då?
Det första jag skulle köpa är en cirkelskärare, vill ha den från making memories men har inte hittat den i ngn affär ännu. Blev lite besviken när jag var på jakt senast. Sen hade det nog blivit lite roliga stämplar, nya papper och säkert en massa annat. Det går snabbt att göra av med tusen kronor på scrapgrejer....

Nu vill jag utmana Sonja, Annette, Martina, Marie och Sanna att svara på dessa frågor... Usch här sitter jag och tänker att jag borde skriva fler namn, men jag orkar inte klistra in fler länkar så alla som känner sig manade kan väl svara på frågorna eller?

4 comments:

Anonymous said...

Hej gumms. Hoppas allt är bra med dig. Saknar dig på msn men du har väl knoppat in eller så pysslar du med annat ;-). Kram hörs en annan dag

Ejris said...

papprika.se
där köpte ajg cirkelskäraren
kram

Anonymous said...

Kul att du svarade på frågorna!
Ha det gott! Kram, Gunvor

Anonymous said...

Hejsan...

Kikar in hit till dig...

Ser att du också har fått den där utmaningen :)

Jag har också fått den men inte hunnit att svara på den ännu...

Ha det gött
// Gurkiss