Wednesday, March 26, 2008

Hoppas inte ni tröttnar...

På alla dessa bilder på kort och layouter som jag lägger in hela tiden... Det blir ju en hög varje gång jag har suttit ner och haft tid och ro till att pyssla.
Här kommer först en layout som jag gjorde i gårkväll (gjorde fyra till men de var till tävlingar och utmaningar så de kommer hit i bloggen lite senare.) Denna skulle varit till en skissutmaning och jag var nöjd, men hade missat att det även skulle vara ett visst tema till layouten, så den kvalificerade inte sig dit. :-) Som det kan gå...


I dag har jag varit hemma med barnen hela dagen. De är förkylda och har varit febriga båda två. Inte mkt men ändå tillräckligt för att inte kunna gå på dagis. Isac ville i vilket fall som pyssla, så jag har fått gjort några kort, det är ju inte helt fel att ha liggande när någon helt plötsligt fyller år eller liknande. Jag glömmer nästan alltid att skicka, men det är väl tanken som räknas. Korten jag gjort i dag har ingen text (de flesta) utan tanken är att man kan komplettera med passande text till passande angelägenhet.

Det är faktiskt en helt annan sak att sitta och göra layouter och att sitta och göra kort. Det känns mer avslappnat att göra kort kan jag känna ibland. Det går dessutom åt en del spillbitar och det har jag ju gott om. Dock börjar alla stora enfärgade bitarna ta slut av någon anledning... hmm



Jag var förresten iväg på vårdcentralen i går och kollade min mage... Tyckte det kändes fel att ha haft ont så länge... Fick antibiotika för läkaren trodde det var någon inflammation eller nåt liknande. Jag hoppas att det hjälper nu! Jag skulle bra gärna vilja sova en hel natt nu, vilket jag inte gjort sen i torsdags.



Nattningen av barnen tar sin lilla tid. Det är inte lätt att avväga balansen mellan den lilles middagssömn och lagom trött till kvällen... Om ni förstår hur jag menar. Den stora somnar rätt bra men den lille terroriserar alla i huset ett bra tag innan han kommer till ro och somnar.
Kortet här intill är förresten en bit papper där jag hade skurit ut en cirkel i. Utnyttjade detta och satte grodpapper på insidan så att mönstret kom ut genom hålet. Det var rätt kul kort tycker jag. Jag tror jag har blingat och 3D-lackat på de flesta av dagens kort. :-)

Detta sista kortet gillade jag massor... Ända tills jag försökte mig på att skriva på det... Men nu blev det som det blev ju. Tycker den där lilla kossan är så himla söt. :-)

Har kollat lite efter lägenhet i eftermiddag. Svärmor vill ju ha ngt att bo i nu när huset skall säljas... Hmm Vi får väl se om det blir ngt bra utav det hela. :-)

Nu är det nog dags för mig att avrunda här innan folk har tröttnat på mitt svammel... Om det nu är ngn som är kvar så här långt ner i mitt inlägg... hihi
Sköt om er och jobba lugnt. :-D

4 comments:

Sonja said...

Ja men det händer ju nåt' i din blogg hela tiden - hur ska man då tröttna???
Härlgit att flitens lampa lyser hos nån' iaf:))
Jobba lugnt nu imorrn, så hörs vi!

Kram kram, *S*

Ejris said...

tröttnar?? nej man blir impad av hur mycket du skapar har kommit in i en svacka igen*hm* men fotat lite idag=)
kram

Anonymous said...

Ja älskar att se dina inlägg och blir lika glad varje gång då ja kommer in hit och ser att du har skrivit nåt, och dina kort och dessa de e ju bara för fina!!!!

Stoar kramen: Åsa

Storstadslivet efter 40 said...

Du e flitig som vanligt
Ses snart och pussa familjen (tja gubben vet jag inte om jag vill)