Wednesday, March 19, 2008

glad påsk

Vill passa på att önska alla en glad påsk om jag nu inte kommer in här i bloggen och skriver innan den är över. :-) Jag ska jobba ett par dagar i påsk eller rättare sagt en halv dag och en natt. Sen blir det lite middagar och förhoppningsvis blir det klart på ovanvåningen så att vi kan börja med nästa steg... nämligen spackla.

Det var ett tag sedan jag skrev här i bloggen om vad som händer här hemma. Jag jobbar som vanligt. Har fått förfrågan om jag vill gå upp till heltid vilket jag väger fram och tillbaka på alla sätt och vis. Dels är det ju bra att gå upp på heltid för då får man ju lite mer pengar i lönekuvertet. Men å andra sidan blir jag nog "tvungen" att jobba mycket... för det är ju en del fler timmar som ska ihop per dag då. Det är inte lätt det där tycker jag.


När det gäller mitt scrappande så tillbringade jag en hel del av förra veckan med att göra ett album på beställning. Det var inte helt lätt måste jag säga eftersom man plötsligt ska prestera saker som andra ska gilla samt att det var foton jag inte visste något om alls. Jag kunde inte skriva ngt till dem eftersom jag inte hade någon aning om något alls där... Men jag gjorde så gott jag kunde, och det verkade som om hon blev nöjd när hon fick albumet.

Det värsta var att det var så kort varsel innan den skulle vara klar. Fick förfrågan på fredagen och den skulle vara klar helgen efter. Så det var ju bara att sätta fart med scrappandet med andra ord.
En annan sak var ju betalningen. Jag har ju inte tänkt tanken på detta med att göra album eller layouter på beställning. Bara albumet jag köpte kostade ju två hundra, sen x antal timmars jobb på det samt alla papper och andra grejer man använder på detta... Hmm... Och jag som har så svårt för att ta betalt...
Tja, jag gjorde det även om vi inte pratat pris och ställde in mig på att i alla fall få de pengar jag lagt ut på albumet. Det blev 400 kronor totalt. Det var nog alldles för billigt, men så blir det ju när man inte har pratat igenom det innan.
Har funderat på att man nog skulle sätta sig och göra en "prislista" så man vet vad man vill ha om någon frågar en annan gång.

Isac har förresten varit iväg och tränat brottning. Han tyckte det var superkul när vi var där och kollade på en träning så vi provade och lät honom träna.
De första två gångerna var det ingen brottning utan bara fotboll och innebandy eftersom mattorna inte var på plats... Han tykte det var kul till att börja med men misströstade lite när han inte fick bollen... De två andra gångerna var mattorna där och han fick prova på det med. Men vi har kommit fram till att vi nog får vänta i alla fall minst till hösten innan han kan träna där. Det var nämligen inte så populärt från hans sida att de andra tog tag i honom och drog och skulle kasta honom. Det enda han gillade var när den store andretränaren tog och brottades med honom och "låtsades" bli kastad av Isac. Det gillade han och tyckte var kul.



En annan grej som hänt är att Lucas har lärt sig klättra ut ur sin spjälsäng. Så nu tar det längre tid att natta barnen och vi vet inte alltid var vi har honom riktigt på kvällarna. Vi tog ut spjälsängen ur rummet och satte in växasängen istället. Det var kul tyckte han men det blir ju lite mer jobb från vår sida med nattning och liknande. Barnen börjar visst bli stora!!
Tja vi fick ju lite mer plats i vårt sovrum där växasängen stått ett tag nu.... Det kan ju vara bra i alla fall. :-)

Jag lägger ut en hel hög med layouter som jag har gjort men som inte har blivit publicerade här på min blogg av olika anledningar. De är mest layouter som använts till utmaningar eller tävlingar. Det känns som om det är en salig röra av nya och gamla bilder. Men det är rätt kul att se vissa bilder på Isac där han är lika gammal som Lucas är nu. Tiden går alldeles för fort.
Layouten här bredvid, PRINS, är jag väldigt nöjd med själv. Kronan som sitter på Isacs huvud är en jag själv ritat och fyllt i med glitterlim och liquid pearl.


Tja, tack för mig för denna gången. Undrar om någon har orkat läsa allt mitt svammel, men det är ju så när man inte skriver i bloggen var och varannan dag. :-)
Glad påsk än en gång!


4 comments:

Anonymous said...

Jag har orkat läsa :-), alltid kul att läsa om hur andras liv ter sig tycker jag.

Men du Pia, 400:-!!! Minst det dubbla skulle jag säga (som själv tar minipris för jag tycker det är lika svårt att ta betalt som du). Det där med att ha en färdig prislista är nog ingen dum idé.

Glad Påsk på dig också.

Kram Maria

Ejris said...

säger som Maria minst det dubbla!!
det är ju massor av jobb vet det är ursvårt att ta betalt men en prislista är kanske en god ide...som fler kan ha nytta av=) just att men hon gör ju för si o så mycket..alltså en underbar Ide
kram

Ejris said...

oooooooooooops
skulle ju säga GLAD PÅSK ju men glömde det*fniss

Sonja said...

Hej hej - skoj o se alla lo's igen - lika förträffliga som vanligt:)
Så det bidde ingen brottare av senior - än?:) Jag gissade nästan det, men det var gott att han fick prova iaf, det är ju alltid en erfarenhet rikare:)

Sköt om dig/Sonja